Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Sara - 29 januari 2010 22:07

Träningen går framåt med stormsteg.

Idag fick jag klippt tre klor medan Elda snällt satt stilla.


Första passet två klor. Jag låssasklippte ett par, sedan klippte jag en på riktigt, låssasklippte ett par till och klippte ännu en på riktigt innan hon fick varsågod till dunderbelöningen. (hon fick såklart godis mellan varje klipp också).


Nästa träningspass tog jag vid kvällmatsdags.

Elda fick sitta ner vid maten som alltid, och jag låssasklippte ett par klor, sedan klippte jag en på riktigt, och hon fick sedan varsågod till maten.


Enormt glad över dessa framsteg!!


Jag och Milo tränade lite ingångar, "stå" och apportering idag.

Ingångarna sitter ännu bättre efter att vi tagit upp klossträningen igen. Dunder! Vi körde stadga på stå och lite apportering när han satt i fotposition! felfritt!


Min underbara pojke!


En bra fredag har vi haft.


Imorgon sticker jag och Elda på föreläsning och miljöträning i stan. Uppdaterar mer om det imorgon!



Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards