Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Sara - 19 januari 2010 22:42

Här har vi en liten video på Milo när vi tränar stadga på plattsliggning.

Vi tränar väldigt korta pass just nu, då Milo fortf är lite låg när vi tränar inomhus pga Elda varit så missnöjd med att inte få vara med och träna.
Det går bättre och bättre dock, Elda börjar vänja sig och Milo vill iallaf träna. För några dagar sedan ville han inte ens det, utan stod mest och skakade. Han ÄR verkligen känslig min pojk.
Men, men, därför tränar vi kort, korta pass, så Elda inte hinner bli frustrerad och Milo får en positiv bild av träningen.

Nu är filmen ganska så dålig kvalite, och det kanske inte syns så bra riktigt vad jag gör. Men när han intagit positionen jag vill ha retar jag honom med att slänga godis på marken omkring honom, och jag vill alltså att han håller kvar sin position ändå.
När han sedan får sin frisignal vill jag att han kommer till mig, och inte tar godisarna som ligger på marken. Belöning får han alltså hos mig.

I samband med att jag börjat träna in frisignal på Elda har jag börjat träna om Milo också. Tidigare har jag använt "varsågod" som frisignal till allt. Nu kommer jag ändra detta och använda mig av en frisignal i träning när vi tränar just stadga - "fri" och en vardaglig frisignal, tex till maten, som fortf är "varsågod". Så denna träningen innefattarbåde stadga på plattsliggningen och träning på den nya frisignalen där godisarna på marken fungerar som bra störning på båda 



Här kommer också Eldas targetträning vi påbörjade ikväll - att dutta i handflatan. Detta kommer att bli grunden till lite apporteringsträning, där jag vill att hon senare kommer in med föremål i min hand.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards