Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara - 31 augusti 2008 16:42

Motivationen till träning eller blogg-skrivning har varit väldigt låg på det sista. Har inte haft ork till att göra mer än att jobba, sköta hundarna och promenera. Anatar att man kommer till sådana perioder då och då. Men nu börjar suget väckas till liv igen, och vi har satt igång att träna lite smått igen efter jobbet de dagar vädret tillåter oss att vara ute på apellplanen.


Apporteringen går jättebra :) jag är supernöjd med hur duktig han är på det, även om inget är perfekt.

Jag vill sååå gärna börja en tävlingslydnandskurs, och även testa på specialsök, spår och uppletande. När bara pengarna räcker till så tänker vi sätta igång med kurser.


På torsdag åker jag och Milo till stockholm. Med bilen :)

Leo får stanna med mamma, som förövrigt nu har köpt ett nytt hus här i Majorna, bara 15 min ifrån mig. Leo kommer att få bo där en del, eftersom han får tillgång till trädgård dygnet runt då. Men han kommer ju endå vara nära mig, och jag kan vara hos han så mycket jag vill. Det blir lite som delat vårdnad.


Ser fram emot stockholmsresan, att träffa micha, och stora benji som blivit 6 månader nu :) bilder kommer naturligtvis också!

Av Sara - 6 augusti 2008 12:07

Just nu är det mycket som händer runt omkring, vilket gjort att jag inte haft tid att skriva så mycket.


Hundarna mår bra, Leo bättre än någonsin nu när han får följa med till jobbet han också :) Han bara njuter av att ligga ute hela dagarna och spana på allt som vi gör.


Milo är som vanligt måttligt road, men verkar trivas med att ha Leo med sig.


Att äntligen ha bil och körkort är en sådan frihetskänsla. Det som fattas nu är bara mer pengar, så jag kan göra allt det jag drömmer om, tex att äntligen kunna börja gå kurs igen!

Håller på att söka ett till jobb utöver det jag gör nu, så vi får hoppas att något dyker upp inom en snar framtid!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards