Alla inlägg under oktober 2007

Av Sara - 30 oktober 2007 17:10

Just nu känner jag sådan lycka. Det är bara så skönt att hela familjen är tillsammans igen och att Leo äntligen har fått komma hem. Känner mig så mycket gladare och piggare nu, och jag slipper känna något dåligt samvete över varesig Leo eller Prins.


Milo och Leo trivs ihop dem också, inget är förändrat där. Dock har jag valt att börja bryta Milo när han blir för vild och bitig på Leo, då Leo inte själv säger ifrån speciellt bra. Har väntat på att han själv skall göra det ända sedan den dagen Milo kom, men det verkar inte hända. Skulle han då säga till Milo lite så blir han bara värre, därför har jag nu valt att bryta när det blir för mycket för Leo och för stressigt för Milo. Oftast räcker det att hålla fast honom några sekunder, sedan är det bra.


Jag och Leo var på en timmes promenad alldeles nyss och tränade lite på hundmöten och nu jobbar vi också på att få upp kontakten igen. Det har gått jättebra idag, och tre hundmöten fick vi - alla gick super!! :)

Han är duktig min lilla ulltuss ;)

Hur Milo skötte sig hemma vet jag inte, jag hörde honom dock inte yla när jag gick eller när jag kom. Hoppas iallaf att han var tyst...

Bur träningen är ju så gott som färdig när det gäller att kunna vara där när jag är hemma. Han är alltid tyst och jag kan vara vart som helst i lägenheten. Dock vet jag ju inte hur han beteer sig när jag går..klurigt.


Förövrigt träffade jag Prins igår då vi skulle skriva på papper. Han är redan en helt annan hund!! Lugnare, tryggare och drar knappt i kopplet. Jag tror helt enkelt att han inte trvides med livet i stan, och att hans underaktivitet bidrog till koppeldragandet. Detta känns som det allra bästa beslutet! Och jag lovar att fortsätta skriva om hur det går för honom och hans nya matte.


En lyckad dag helt enkelt...

Av Sara - 27 oktober 2007 14:55

Idag klockan sju kommer mamma förbi med Leo. Äntligen ska han få komma hem igen, efter 9 veckors vistelse hos mamma. Har saknat honom så otroligt mycket!


Jag har ju varit där så mycket jag kunnat och den senaste veckan varje eftermiddag efter jobbet. Jag har upptäckt att all våran träning glidit undan lite under han "semester" och saker som kontakt existerar inte längre, haha. Men jag tror endå inte att det kommer bli så svårt att jobba upp allt igen. Det ska också bli kul att komma igång med hundmöterna igen, här finns ju sååå mycket hundar!


Ikväll ska vi ha en riktigt myskväll allihopa! :)


Lite Nya bilder på snyggingen också, mitt i höstsolen :)

Av Sara - 26 oktober 2007 20:25

Ja, idag är vår allra sista dag med Prins, eller ska man säga att det är Prins allra sista dag med oss?


Imorgon halv fem åker våran ängel till sitt nya hem, ett hem med mycket kärlek och motivation att jobba med hans problembeteenden. Det känns superbra, även om man såklart då och då också tänker på om man verkligen tagit rätt beslut. Men så blir det ju alltid!


Åhhh..jag kommer sakna honom så. 9 veckor med glädje, skratt, svett och tårar har det varit, men nu när jag ser tillbaka så har det verkligen varit värt varenda sekund. Men att släppa taget är nog endå det svåraste att göra, även om man vet att de får det bra.

Vi öppnade upp våra hjärtan för denne lille krabat, och han gav tusen miljoner gånger så mycket mer tillbaka. Hans alltid så vänliga och trevliga sätt har tagit många med storm, och när det gäller människor så vill han då aldrig någon illa.


Nu har vi alltså nått den punkten dit jag strävat sedan första gången jag såg honom - att han äntligen ska få slippa alla slag och sparkar och få ett tryggt hem där någon älskar honom, vill honom väl och aldrig sviker honom igen! Och jag tror att jag har hittat det hemmet nu, och mitt mål är avslutat.


Så mitt i all sorg över att Prins skall åka, så känner jag också en sådan lättna och glädje. Äntligen kommer Leo hem, och äntligen kan vi börja leva som vanligt igen!!


Men som sagt, jag kommer aldrig ge upp kampen för hundar som har det dåligt, och jag kommer också att vara redo att ta emot en ny liten krabat...men, det får gå en tid först, så man hinner pusta ut.


Slutligen vill jag önska nya matte Erica lycka till! Vi finns här jämt om det är något eller om ni behöver hundpassning någon helg! Tack för att du öppnar ditt hjärta och släpper in mitt guld!

Av Sara - 24 oktober 2007 14:47

I Söndags var vi på valpträff hos uppfödaren och vi fick träffa Milos tre syskon! Det var superkul att jämföra dem och få träffa dem allihopa. Milo är än sålänge den högsta i kullen, medan hans bror Bumling är bredast. Lille Bärta är den minsta medan Betty bara är sååå snygg!


2 timmars racing blev det, och allt gick såå bra med både syskon och mötet med mamman.

Jag hoppas vi kan ses snart igen!


Här kommer lite bilder vi tog, tyvärr inga speciellt bra då det var full fart hela tiden, så nästan alla bilder är suddiga!


Bild 1: Milo, Bumling och Betty leker för fullt.

Bild 2: Milo, haha visst ser han lite galen ut?

Bild 3: Milo i täten med Bumling och Betty efter.

Bild 4: Milo och Bumbling har brottat ner Betty

Bild 5: Betty och Bumbling leker med Mamma Akira!

Bild 6: Mamma Akira i täten med Milo, Betty och Bumbling efter!

Bild 7: Syrran Bärta i trappan + Milo och Betty

Bild 8: Alla fyra påväg bortåt

Bild 9: Milo helt utmattad

Bild 10: Milo, Betty och Bärta

Bild 11: Milo tar en paus och tuggar på en pinne

Bild 12: Fina Bumling



Av Sara - 13 oktober 2007 19:13

Idag har jag och Milo tagit en 2 timmars tur blandat med bus, röj i skogen, lite träning och framförallt hundmöten! Totalt mötte vi 9 hundar, och alla gick superbra! Även de där vi möttes väldigt nära varann på smala vägar. Helt klart en lyckad dag, och sådana blir man såå glad över :)


Nu på kvällen har vi sysslat med lite rolig aktivering som gick ut på att lära sig att putta igen köksluckor med nosen, alt tassen. Har tränat på detta korta stunder varje kväll i ungefär 1 veckas tid nu och idag har vi nått målet! Tre luckor öppna, där han fått stänga alla tre innan klick och belöning.

Har fått belöna för varje enskilld lucka till en början och sedan försvåra det allt eftersom.

Vi ska fortsätta med leken om kvällarna och variera luckor och ha öppet fler och olika varje gång. Tycker det är jättekul och milo likaså! :)

Av Sara - 10 oktober 2007 16:47

Ja, till 99,9 % så vågar jag det i alla fall! Pratade med Prins dagmatte idag och hon har bestämt sig för att ta honom! Om cirka två veckor kommer han att få flytta dit, så om inget oväntat händer så har alltså Prins nu ett nytt hem! Känns såååå skönt, och nu ska vi verkligen ta vara på dessa två veckor vi har kvar tillsammans.


Men mest känns det faktiskt som en lättnad, för jag får ju lov att träffa min underbara Leo igen!!

Av Sara - 7 oktober 2007 16:05

Våra söndagar blir alltid så mysiga nu för tiden :) Idag tog jag och Milo en långis i en mycket omväxlande miljö. Vi började vid havet och bergen, gick vidare genom lite av staden (bra miljöträning!) och avslutade med skogen! :)

Minns att jag gick där mycket när jag var liten med mamma och pappa, och nu när jag hittar vägen så ska vi gå där oftare!


Imorgon börjar jobbet igen och Prins dagmatte har precis börjar jobba tider som inte passar så bra längre. Känns jätte jobbigt, vet inte hur jag ska lösa det, men något måste vi hitta på!


Ha en bra dag!

Av Sara - 6 oktober 2007 15:49

Idag fyller våran älskade Milo 7 månader! Tiden bara rusar fram, och lillkillen fortsätter att växa med en rasande fart :)

Han har ännu inte nått någon ordentlig könsmognad och har heller inte börjat lyfta på benet. Kontakten sitter fortf där den ska, likaså följsamheten vid lösgåendet! Jättekul!


Som tidigare sagt ligger våran träning nere just nu, men såklart sysslar vi med lite småsaker som lägganden, "backa", och apporterings-träning + lite annat smått och gott. Saknar spårandet, och vill gärna ta upp det igen såsnart det bara går och saker och ting har lugnat ner sig.

 Vi tränar också mycket på att bevara kontakten när vi går inne i stan, vilket vi gör varje dag vi åker till jobbet. Han är super duktig på detta och kan så gott som ha kontakt med mig genom hela centralstationen nu :) vi jobbar samtidigt på att han skall hålla sig på min vänsta sida och inte sick-sacka framför mig.


Idag har vi haft superväder hela dagen! Jag och Milo tog en 1 ½ timmes promenad i sjöbergen där vi klättrade i bergen, gick i skogen och satt och kikade ut mot havet under en vilpaus. Älskar detdär stället!!


Hoppas ni har haft en lika bra dag som vi!


Här har ni snyggingen:

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Skapa flashcards