Alla inlägg under april 2008

Av Sara - 30 april 2008 23:03

Den spenderar jag och Milo ensamma tillsammans. Leo är hos mamma tills på fredag, och får njuta av trädgårdsvistelse och långa skogpromenader. Det unnar jag honom, min fina prins.


Imorgon är jag ledig och ska ta ut Milo på en ordentlig promenad med träning! Det har varit tomt utav detta några dagar bakåt, har varit mycket annat att tänka på. Men nu är vi på G igen!


Milo bet ju sönder min nya telefon, nu har jag äntligen fått en ny, likadan. Så nu kan jag också bjuda på bilder igen!


Ha en bra valborg!

Av Sara - 25 april 2008 18:25

Denna helgen kommer det inte bli så mycket hundträning på listan. Jag och Milo har dock för en stund sedan tränat lite smått och gått ute på appellplanen här på jobbet. Han är så duktig :)


Imorgon jobbar jag till klockan ett, sedan ska jag, mamma, syster, moster och ena kusinen ut på restaurang - Jag fyller äntligen 20!

Sedan åker jag vidare till en god vän där vi ska hitta på något skojsigt. Vi får se vad det blir. Mamma är så snäll så och passar hundarna under kvällen/natten. Tänk att man har fått en sådan snäll mamma! :)


Söndagen går säkert åt till att vara bakis. Det är okej, sålänge det inte händer allt för ofta.

Jag hoppas också att Milo inte klättrar på väggarna efter en inte så intensiv helg.


Så...ni får ha en bra helg allihopa!

Av Sara - 24 april 2008 16:51

Idag har jag städat och tvättat, så det har mest blir promenader för hundarna + lite apporteringsträning för Milos del.


Imorse var vi ute 45 minuter vid havet, och nu är vi nyligen hemkomna från 1,5 timmars promenad i skogen och runt kyrkogården.

Hundarna har skött sig fint, och Milo har fått gå i sitt nya halsband - ett jättesnyggt svart/rött där det står "STAFF" på :) Sååååå fint!

Av Sara - 22 april 2008 13:54

Ja, nu när äntligen solen lyser och värmer så skönt så kan Milo få vara ute om dagarna på jobbet. Iallaf de dagar då vädret tillåter det!


Idag har han fått sitta i en mysig utegård. Det var lite skällande i början, men nu ligger han tyst och fint och solar sig :) Det är nog roligare för honom att kunna vara med på ett annat sätt och se när vi jobbar, än att sitta för sig själv inomhus.


Vi hoppas på fler soldagar nu!!

Av Sara - 21 april 2008 20:09

Idag åkte jag och Milo iväg till goda vännen Erica för att äta lite god mat och snacka skit :) Leo fick stanna hemma, det var såå varmt ute och jag kände inte för att släpa på honom på bussar och spårvagnar i den värmen tillsammans med en jobbig Milo.

Till och med Milo tyckte nästan det var olidligt på bussresan hem!


Vi hade iallaf jätte trevligt, och det var bra träning för Milo att lära sig slappna av även hemma hos andra.

Han sov så fint största delen av tiden, sedan busade vi en del också.

nöjd med dagen, och han har också börjat sköta sig som vanligt inne i stan nu, god kontakt och inget hoppande på människor. Kanske börjar den perioden gå över! skönt i så fall!

Av Sara - 20 april 2008 17:57

Ja, ÄNTLIGEN!


Idag gick jag, Milo och långlinan bort till sannabacken där det var fullt med folk. Småbarnen hade fotbollsmatch och folk låg och solade på gräsmattan eller satt på bänkarna och åt glass.


jag och Milo gick en sväng och kikade på allting, sedan ställde vi oss i ett hörn, lite längre bort, och tränade lite. Idag blev det mestadels apportering och inkallning med kamplek som belöning!

Fick jättebra rekationer på det!


Apporteringen verkar ha släppt massor. Idag kunde han stå STILL flera gånger med apporten i munnen i flera sekunder och invänta sitt "tack".

Jag kastade iväg den ett par gånger också, och han hämtade den fint och kom med den.

Är jättenöjd, och jag hoppas att det fortsätter såhär framöver!!


Bilder får ni dock vänta med, hur länge vet jag inte. Milo har bitit sönder min nya mobil...ska försöka köpa en ny efter löningen.


Milo har inte bitit på saker under hela det år han har levt. Det är väl en och annan laddarsladd som har gått åt, men inget märkvärdigt egentligen. Men nu kommer det, när han fyllt ett år, och han verkar ha kommit in i någon väldig "bitperiod". Jätte tråkigt, då min älskade nya mobil fick lida, och i vardagsrumsväggen har vi numera ett stort hål...*suck*

Av Sara - 20 april 2008 01:08

Låter den tala för sig själv:


http://www.youtube.com/watch?v=wIzP1dnWqkY

Av Sara - 19 april 2008 21:48

Idag har vi haft en lång dag. Den började med jobbet från klockan åtta till klockan ett. Snabbt hem för att sedan bli uppplockad av Erica och Anders 15 min senare. Vi lämnade av Leo hemma hos mamma, så han slapp åka i varm bil flera timmar, och åkte sedan vidare till Strömstad där vi skulle kika på en kull med Am Staff valpar till Erica. 7 valpar, alla tikar, varav tre stycken otingande.

Två bindle och en röd. Där satt vi i det skinande varma vädret och gullade med dessa sötnosar i ungefär 1,5 timmar. Man kunde ju inte slita sig.

Tillslut blev det iallaf den röda tiken - som ska få namnet Kira, som dem bestämde sig för och tingade. Så snart ska Milo också få en tjejkompis :) såååå kul! Själv fastnade jag för det busigaste, vildaste och bitigaste brindletiken, och hade inte tackat nej till att ta hem henne! Om man bara hade haft mer tid och mer pengar...


Efter samma resväg hem, plockade vi upp Leo igen, och jag blev hemskjutsad. När jag sedan efter en kvällsprommis står vid ytterdörren hittar jag inte mina nycklar...dem är borta.

Ringer till Erica, men dem finns inte i bilen heller.

Batterierna på mobilen är så gott som döda, men jag lyckas få tag på mamma som är i Finland (med mina extranycklar).

Jag var trött och helt och hållet less på alltihop...men tillslut hittade mammas killes son nycklarna på gruset hemma hos dem.

Så där fick jag vänta i ca 40 minuter innan jag äntligen fick mina nycklar och kunde komma hem!!

Nu är jag verkligen helt slut, en lååång lördag. Så nu blir det sängen för oss alla tre!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards