Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Sara - 6 januari 2010 20:15

Idag blev allt klart. Papprerna för fodervärdsavtalet är påskrivna, och Elda är nu min foderhund   

Uppfödaren V som äger Elda kom över idag, plåtade lite och vi hade en mycket trevlig eftermiddag tillsammans.


Elda verkar vara mycket trygg i sig själv, och har ganska så lätt att slappna av. När vi käkade pizza i köket gick hon och lade sig på golvet under bordet, något som Milo aldrig skulle gjort i den åldern, han var bara full fart och vila/ta det lugnt fanns inte i hans värld.

Hoppas detta håller i sig.


När V gått tog vi en promenad hem till min mamma för att fira hennes födelsedag med lite tårta.

Elda fick hälsa på Leo en snabbis, men bara en liten stund, då hela släkten var hemma och hela situationen var ganska så stressig för alla parter. Leo kan vara ganska så på nya hundar, och jag vill introducera dem ordentligt i lugn och ro i en lugn miljö. Så det blev lite nosande medan Elda satt i mitt knä, sedan räckte det för denna gången.


Imorse klickade vi lite med frukosten. Hon har börjat förstå mer och mer att man får belöning för att erbjuda olika beteenden, och jag koncentrerar mig mest på att klicka för sitt, ligg, backande och kontakt. Imorgon tänkte jag testa på lite musmatta   


En fullspäckad dag har vi verkligen haft, så resten av kvällen ska vi bara ta det lugnt, kolla på en film, mysa och gosa och hundarna kommer väl leka lite till när de vaknat antar jag.


För Milo är det enormt tröttsamt att vara storebror. Vi har inte tränat något speciellt idag, men han är enormt utmattad ändå. Det tar på krafterna att leka med en liten valp, försöka uppfostra henne lite och dela alla leksaker med henne, så jag har inte dåligt samvete över att vi inte har tränat något idag, han verkar nöjd med dagen ändå.


Här kommer lite av dagens bilder också!


                                                            

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards