Alla inlägg under november 2009

Av Sara - 29 november 2009 14:47

Det har vi roat oss med idag. Eftersom WP:n var inställd idag så åkte jag bort till Vicky, Bonny och Aaron och så körde vi lite DW tillsammans ute i skogen istället.


Milo fick låna Aarons sele, då vi inte hunnit beställa något egen ännu. Pojkarna fick dra halva vägen var.


Det gick bra idag, inga konstigheter.

Det är ju selen Milo är ovan vid och ibland kan känna sig obekväm i, men han börjar vänja sig, och idag plöjde han på riktigt, riktigt fint nästan hela vägen!


Gammeltanten Bonny:


Milo:

  

        

Av Sara - 26 november 2009 19:28

   Idag åkte vi till änggården och tränade lite lydnad. I veckan har vi inte alls hunnit träna lika mycket som jag hade velat, mdet blir ju så ibland.


Vi koncentrerade oss mest på ingångar och "superligg". Jag har börjat röra mig runt honom och ställa mig i fortposition innan han får belöning. Det går frammåt, och han får inte lyfta huvudet förrän min hand är precis vid hans nog så han når godiset.

Vi körde också med en enormt störning - Madde som tränade med Elsaprecis bredvid och slängde iväg belöningar precis bredvid honom. Så massa godis flygande och en rolig Elsa som kom pringandes förbi honom gångpå gång blev dagens störning, haha! Enormt, men han behöll sin position! Duktig kille!


Vi har avacerat lite i lägganderna också, så nu försöker jag att röra mig lite bakåt samtidigt som han erbjuder ligg, för att vänja honom vid rörelsen. Det var inga som helst problem för honom att fatta grejen.


Sist men inte minst började jag med lite "stå" också, då han nu börjar erbjuda sitt väldigt ofta i många situationer eftersom vi tränar så mycket ingångar.

Tänkte lära in och lägga in ett kommando på ett vanligt "stå" till en början.

Lätt som en plätt tycker Milo, men nödvändigt att träna på.


Nu har jag en sovandes, och fisandes staffkille i soffan!  



Av Sara - 26 november 2009 12:37

Här kommer lite bilder från morgonpromenaden. Milo har på sig sin nya, fräcka sele med nitar påFlört


                

Av Sara - 26 november 2009 12:35

Här kommer lite bilder på bebisarna, ännu större. De växer som ogräs Skrattande


                

Av Sara - 23 november 2009 00:19

Här kommer lite mer lekbilder på Milo och Kira från i lördags:


                          

Av Sara - 22 november 2009 14:56

Här kommer lite bilder från gårdagens träff:


Milo och Kira leker:


Milo, Kira och Pbmix:


Inte helnöjd men frusen Milo:


Underbart vackra Kira:


Kira igen:


Kira med sin Mor Shiva:


Kira igen:


Liten Bebis:

  

Shiva & Skillet:


Världens skönaste lekbild:


Avslutningsvis, Milo delar ut en staffepuss:

Av Sara - 21 november 2009 22:51

Ja, det får jag väl kalla det tror jag.

Idag träffades vi ett gäng med lite blandade raser och blandraser i utby för en trevlig promenad. De flesta staffar, am staffar, pitbulls eller blandningar av dessa.

Mycket trevligt, och också träffa lite nya aniskten!


Milo fick leka loss lite med Ericas Kira i en rastgård, och det uppskattades enormt mycket :) Massor av kuliga bilder togs, lägger upp dem här såfort jag fått dem!


Imorgon blir det WP träning!

Av Sara - 20 november 2009 19:44

Här kommer lite bilder på dem underbara bebisarna, 11 dagar gamla.

De börjar bli mer hundlika nu, och Peid-tiken har till och med öppnat sina små ögon idag!


Se och njut:


                  

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards