Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Long time...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje och sorg. 


Mycket har hänt sedan sist, allt för mycket för att ens kunna återberätta allt! Men jag försöker få med det mesta. 


 


Milos wp-karriär är över. Förra vintern föll han illa på sin rygg under lek, och fick åka akut till veterinären med stora skador. Ett tag där, visste vi inte ens om han skulle överleva - men det gjorde han. 

Det har varit en lång väg för honom att återhämta sig, då flera muskler och nerver i hans kropp brast, och sådant tar lång tid att läka. Och än idag, är han inte riktigt sig själv, med dålig kordination bak och vissa dagar väldigt svag. Vi hoppas dock på en full återhämtning av kroppen, jag hoppas innerligt på det, och att han så småningom kan komma tillbaka och träna för skoj skull. Men något tävlande blir det inte mer, inte inom WP iallaf. 




 


Elda hade sitt debutår iår, och hon gjorde matte stolt! Vi tog hem några pallplatser, och hon gav allt hon kunde på alla tävlingar, utan att ge upp en ändaste gång! Framtiden ser ljus ut för oss :) 


Året 2012 inom Weightpull gav oss: 


 


Från vänster: 


-2:a plats (Norge) 
- SM 3:a -20 2012 
- Poängmästare -15 2012 

- 1:a plats Majdraget 
- 2:a plats sommardraget 
- klass 3:a dag 1 SM -2012 
- klass 3:a dag 2 SM -2012 
- 2:a plats sommarkampen 
- Årets nykomling 2012 
- 3:e plats EM 2012 

 

Kan det göra en matte mer än stol?   

 

 

 

 

Förutom WP:n gav vi oss på tävlingslydnad förra sommaren. Vi tävlade 5 gånger, men lyckades inte ta oss ända upp till ett första pris, även om det stundvis var nära. Men kan man inte få alla moment att sitta som en 10:a på en och samma tävling, då blir det så tyvärr. 
2012 har vi inte tävlar något mer i lydnad, men satsar på att göra en comeback 2013! Först och främt i Rallylydnad, men även i tävlingslydnaden, vi ger inte upp! :) 

 

Sist men inte minst, har vi två nya familjemedlemar i flocken, sedan 1 år tillbaka. 

 

Rottisen Nova, som ni ser till vänster. 5år. 

 

 

 

Med tillhörande Husse Andreas   

 

Dem är trogna följeslagare på alla tokigheter vi hittar på! 

 

Just nu blir det inte så jättemycket träning för oss på något håll en tid framöver, då Elda snart kommer att bli mamma för första gången. Men lite roligheter hittar vi väl alltid på då och då, då jag kommer försöka hålla er uppdaterade. 

 

Jag hoppas också framöver att kunna forsätta uppdatera med träningstips och filmer, sådant är kul! 

Kom gärna med önskemål :) 


 
 
Varga

Varga

15 november 2012 13:12

Vad roligt att du kommer tillbaka och skriver just som jag hittat till din blogg! :)
Vi har precis fått hem en Shiloh Shepherd/Schäfer-blandning, 4 år gammal som har varit undernärd (på god väg tillbaka nu!) och något understimulerad. Så råkade jag snubbla över Weight pull när jag var inne på ifokus och googlade runt och hamnade på din blogg. Har inte hunnit läsa allt ännu men det verkar otroligt intressant! Något vi är väldigt inställda på att se om vår Hoffa kan tycka är roligt! Har du några tips på vad man kan tänka på om man vill träna Weight pull med en redan vuxen hund som inte träffat på det innan? Om du inte redan har ett inlägg om det så skulle jag gärna läsa ett ;)

http://www.nattstad.se/Varganess

Sara

4 februari 2013 17:59

jag ska se om jag kan knåpa ihop något sådant :)
Vart bor ni? Det allra bästa vore för er att besöka en lokalgrupp som tränar wp, som kan visa dig hur man går tillväga, och där du också kan få låna rätt utrustning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Av Sara - 5 februari 2011 19:27

Här har det inte hänt mycket på ett tag. Det ber jag såklart om ursäkt över.   har precis startat ett nytt jobb, samt att hundarna fortf skall tränas och aktiveras. Dvs, tiden att blogga har blivit mycket mindre. Men jag tror att till vår/sommar,...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards