Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Sara - 2 januari 2010 16:08

Jag kan inte riktigt förstå hur man väljer att bo här uppe, det är ikallt och vi lider! Milo har det tufft och vill gärna inte vara ute alls. Han hatar snön och får köldkramp på promenaderna.


Idag sken solen lite så jag passade på att ta en långis på 1 timme och 40 minuter. Jag känner ju inte till området så bra, men fick till det ändå med en mysig promenad och jag hittade hem tillslut!   


Nu längtar vi hem till Göteborg igen, bådatvå!


Gårdagen bjöd på lite träning. Pga kylan kan vi inte träna något utomhus, men vi körde lite apportering, fotposition, lägganden och ställanden inomhus.


Jag klickade också in "superligget" på Michas Benji, och han är inte dum den hunden. tog väl 2 minuter att klicka in beteendet! Duktig kille!


Om 1,5 dagar åker vi hemmåt, och hämtar upp lillvalpen påvägen. Det ska bli så spännande, och jag känner mig riktigt laddad på att uppfostra ännu en staffvalp.

Mina planer är ju att försöka starta i en lydnadstävling innan lillan fyller ett år. Det är detta målet jag kommer sikta på, därför har vi mycket jobb att se fram emot de kommande månaderna.

Jag är redo för ännu en utmaning, och jag hoppas att ni vill stanna och följa oss i våran färd och våra äventyr framöver!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards