Alla inlägg under juli 2009

Av Sara - 28 juli 2009 15:23

Här kommer lite fina bilder på Melvin, min underbara systerson. Han är så enormt söt.

I början var han väldigt rädd för hundarna, men nu har han börjat vänja sig vid dem och Leo som var den allra läbbigaste är han kompis med nu :)


Finaste Melvin!

Av Sara - 17 juli 2009 20:31

Under de senaste veckorna som har gått har jag verkligen insett hur vuxen Milo har blivit. Han har förändrats så enormt, blivit lugn och harmonisk och helt underbar att hantera i alla situationer.


Allt vi har jobbat på har äntligen gett mig belöningen. Hundmöten vi har kämpat med så otroligt, idag går han oftast som en klocka förbi alla hundar.

Kan slappna av i alla miljöer, kan betee sig bland folk, hälsa på folk fint och lugnt. Inkallningen går bara frammåt, då jag både har lyckats få in honom mot rådjur en gång och vid hundmöten!

Kan nästan inte tro det själv, att Milo är min hund, och att jag lyckats forma honom till den han är idag.

Jag känner bara en sådan enorm lycka över att vi lever tillsammans och att jag har lyckats så bra med min prins.


Milo är precis den hund jag ville att han skulle bli, och jag känner att jag äntligen har lyckats med all jag velat ådstakomma med denna hund.


min prins, snart 2,5 år gammal:



Av Sara - 14 juli 2009 22:47

Senaste veckan har vi hittat på allt möjligt.


Vi har tränat lite specialsök, och jag introducerade lite för Benji. Han lär sig fort och är duktig. Han förstod snabbt att man skulle lukta i burkarna för att få klick och belöning :)


Jag och Micha har också varit på stan med hundarna för lite miljöträning. De skötte sig finfint båda två småpojkarna!


Fin bild i stan på Milo:


Idag åkte vi på ännu ett äventyr. Ut till stenungsund, åkte båt till en ö där hundarna fick leka och också bada! Tre timmars bus och lek uppskattades massor av båda. Milos första båttur som vuxen och han tog det ganska bra. Ditvägen var lite läbbigt, men hemvägen så slappnade han av jättefint under hela vägen, så vi är jättenöjda.


Här kommer lite fina bilder ifrån dagen:


Poserar så fint min skrutt:





Lek i buskaget:



Eftersom det bara fanns en stor pinne delade hundarna på den så fint


Fast Benji ville också gärna ha den lite för sig själv ;)


Här har vi en herre som vet hur man njuter i solen!


Lägga sig i skuggan behövs då och då när solen värmer. Benji hittade ett gött ställe mellan två stenar:


Dom två finaste, bästaste vännerna poserar tillsammans:


Underbar bild på Benji-bus:


Hemresa - Milo är TRÖTT!


Första båtturen sedan Milo var valp. Här slappnar han av riktigt bra:


 Benji och matte Micha:


Benji-bus tar båtturen som om han åkt båt varje dag i hela sitt liv, även om det bara är andra gången. En hund som finner sig i det mesta och tar livet med en klackspark :)


En underbar dag har vi haft tillsammans!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards