Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Sara - 13 januari 2010 21:56

  


Idag har vi haft en såndär dag där vi bara gjort ingenting. Hundarna har lekt, vi har varit på en längre promenad mitt på dagen i solen, och bara njutit av att vara tillsammans allihopa.


Jag har tvättat och städat förståss, men hundarna har "gjort ingenting" i träningssammanhang.


Tror att det är viktigt att ha sådana dagar också, oavsett om det är valp eller vuxen hund. Dagar då man bara njuter av varann.


Idag tog mina cigg slut, så jag var tvungen att gå till affären och handla nya. Jag tog med mig Elda, stoppade henne innaför jackan och gick till våran lilla livsmedelsbutik på hörnet. Frågade om vi fick komma in, och den utlädska gubben log och sa självklart  Smile
Har ju bott här i 2 år, så vi "känner" ju varann litegrann, och han frågar mig, "hade inte du två andra hundar innan". Och jag svarar, "jorå, nu har jag tre"  Laughing
Han kollar bara på mig med höjda ögonbryn, ler och skakar samtidigt på huvudet.
Jag tror det han försökte förmedla var: "du är galen", lr något sådant.



Haha, nåja, det kanske jag är trotts allt. Men det känns underbart. Såfort jag vant mig vid att hantera tre koppel kommer allt kännas lättare. Nu promenerar inte Elda så mycket utan åker bara med i valpväskan, men såfort hon blir äldre blir det hårdträning på den biten.
Jag är iallaf glad att jag har god allmänlydnad på mina två killar, fast jag märker att jag nog blir tvungen att bli lite striktare med att lära in dem att gå på en sida och inte vela runt för mycket. Med två koppel gör det ju inte så mycket om de byter sida, bara att skifta koppel. Men med tre koppel blir det betydligt svårare och jobbigare.


Elda är värre än värst när det kommer till maten också. Hon slukar upp sin mat, som blir serverad i vardgsrummet. Sedan står hon vid grinden och SKRIKER för att få komma ut till pojkarna som äter sin mat i köket. Såfort dem ärfärdiga rusar hon ut i köket, sladdar framför första matskålen, slickar ur den noggrant, sladdar fram till nästa, och rengör den också. Sedan hoppar hon upp mot fodertunnorna, för hon vill ha MER 


  

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards