Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Välkommen till familjen!

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   

Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane.
Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".


Hon har bott med oss i 5 dagar nu, och det jag sett hitills av henne är verkligen kanon!
Hon har ett helt annat lugn än vad Elda hade i den åldern. Känner själv av när hon är trött (oftast) och går och lägger sig självmant. Hon känns väldigt lugn och trygg i sig själv, men ändå nyfiken och har många egna idéer. Te.x här om dagen när hon tröttnade på att försöka nå ner till botten av Eldas matskål för att se om det fanns rester kvar, och beslutade sig för att helt enkelt klättra in och titta   

 

Vi har börjat klicka litegrann. Små kontaktövningar och beteenden som hon erbjuder själv.
Elda var mer framåt i denna åldern, och mer "snabbtänkt", för Aska går det lite mer långsamt. Behöver inte alls vara negativt dock, och vi har ingen bråttom någonstans. Än sålänge kör vi ett kort pass per dag med lunchmålet.

Det ska bli spännande att se vad Aska kommer att bli, hur hon kommer att bli och hur hon kommer att se ut. Ni som vill, får gärna följa med på den resan   

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Av Sara - 5 februari 2011 19:27

Här har det inte hänt mycket på ett tag. Det ber jag såklart om ursäkt över.   har precis startat ett nytt jobb, samt att hundarna fortf skall tränas och aktiveras. Dvs, tiden att blogga har blivit mycket mindre. Men jag tror att till vår/sommar,...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Skapa flashcards