Alla inlägg under november 2010

Av Sara - 17 november 2010 23:15

I Måndags startade mig och Eldas Lydnadsklass 1 kurs. Den kommer sträcka sig fram till våren, och varje kurstillfälle är med 2-3 veckors mellanrum. Detta ger oss utrymme att verkligen hinna träna på alla moment.

Målet är att vi skall vara "klara" för tävling efter denna kursens slut till våren.


Under första kurstillfället pratade vi bla om belöningar, och fick lite övningar att göra inom detta. Bla att lära hunden att fånga godis man kastar åt den, i olika vinklar och svårighetsgrader. Hunden ska samtidigt inte ta godis som råkar hamna på marken, dessa ska hunden inte bry sig om.


Sedan fick jag många bra tips i bla apporteringen och i ställande under gång. Några av momenten vi gick igenom, och jag har börjat träna dessa två moment på ett lite annorlunda sätt, så vi får se om detta ger några bra resultat.

Vi har också börjat nosa på fotgåendet, hopp över hinder samt läggande ifrån fotposition.


Vissa saker är Elda redan riktigt duktig på, medan andra är helt nya.

Nu tränar vi 2-4 kortare pass om dagen, och tränar in de läxor vi har fått.

Jag känner att jag är supernöjd med kursens upplägg, kursledare och träningsmetoder. Tror detta kommer bli super!



Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards