Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 30 december 2009 13:55

Imorse fick jag ett chockerande medelande, en gammal vän gick tragiskt bort igår.


Trotts att vi inte träffats på flera år så delar vi några av barndomens galna år och har behållt kontakten genom internet fram tills nu.


Just nu känner jag mig bara arg, ledsen och som man alltid frågar sig -varför?

Jag lider med hans familj som förlorat en son och en storebror.


Hittar inga fler ord just nu, så denna dagen skänker jag till dig Björn, Vila i Frid   


  



Av Sara - 29 december 2009 23:23

      


Visst är hon väl underbar? Lilla prinsessan!


Nu är det bara 5 dagar kvar tills vi hämtar upp henne, påväg hem från Stockholm.

Av Sara - 29 december 2009 22:03

Jag och Milo ankom till sthlm:s central 11.00 imorse efter 5 timmar på tåget. Milo skötte sig exemplariskt och sov hela resan.


Väl framme blev vi upphämtade av Micha och Benji, och åkte direkt till en planerad staff-träff. Efter en timmes skogpromenad tillsammans med några andra staffar begav vi oss vidare till Benjis kullsyster Sessan och hennes tillhörande matte. Hundar fick leka lite på trädgården och vi tog en fika innan vi begav oss hemmåt.


    


En mycket trevlig början på våran vecka i sthlm.

Snart skall vi lägga oss och ser fram emot en ny dag imorgon.


Sov gott alla. Och för er information så trivs vi inte så bra i kylan här uppe, varken jag eller Milo. För mycket snö och alldeles för kallt, men annars är det ok!   

Av Sara - 28 december 2009 14:15

Igår träffades vi några stycken på Röda sten här i Majorna och tog en promenad med hundarna. Det var trevligt, även om Milo hellre hade stannat hemma pga allt blött och kylan.


Nu i eftermiddag åker vi på en liten utbildning med WP:n. Kommer en intruktör till oss som skall träna med oss lite grann, ge oss lite tips och nya kunskaper. Ska bli spännande!


Senare ikväll blir det att packa inför tågresan imorgon, tåget går 06.00


Nästa gång vi hörs är jag nog i stockholm!

Av Sara - 26 december 2009 00:25

Idag har varit en ganska så tråkig dag för Milo. Regnet har öst ner och jag har städat och tvättat hemma och bara korta promenader. Har haft lite dåligt samvete över att vi inte gjort något kul, men dagen blev iallaf räddad mot slutet.


Vid nio tiden packade vi in oss i bilen och körde till olskroken för att ta en liten kvällspromenad med staffen sjörövar-Jenny och tillhörande husse och matte   


Hundarna fick leka av sig, leka lite jage och brottas. De hade himla kul tillsammans. Sedan blev vi inbjudna på lite te och trevligt snack.


Ett himla bra avslut på en fredagskväll, och nu är Milo åter nöjd och ligger och sussar i soffan   


Av Sara - 25 december 2009 01:21

Önskar Leo:


 


Och även Milo, som inte var fullt lika bekväm med tomeluvan som storebrorsan:


    


Sen önskar även årets tomte god jul, trotts att han somnade tillsammans med en nisse precis efter maten och inte delade ut julklapparna i tid (för mykt öl för dem båda tror jag):


    


Hoppas ni haft en lika trevlig jul som vi!!  

Av Sara - 23 december 2009 22:58

Idag har jag jobbat 10 timmar och Milo fick i vanlig ordning följa med.

Vi har inte hunnit göra så mycket mer idag än o leka lite i snön och Milo har fått raca av sig lite.


Här kommer dagens bilder (mobilbilder med dålig kvalité):


                  

Av Sara - 23 december 2009 16:52

Idag startar jag en ny omröstning, om hur aktiv man är med sin hund.


Vissa tränar mycket, andra tränar bara vardagligt hyfs eller/och aktiverar sin hund på skoj med roliga saker. Inget är fel, alla individer kräver olika mycket, såsom olika raser. För mig är det bara intressant att se hur många som läser min blogg som faktiskt också tränar aktivt med sina hundar inom något område.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Skapa flashcards