Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Sara - 27 januari 2010 20:50

Idag har jag fortsatt Eldas klossträning, och vi har avancerat lite. Hon har börjat röra sig runt klossen med stapplade steg, och hon är verkligen jätteduktig!



Sedan har vi också påbörjat lite burträning. Jag klickar henne för att hon går in i buren, för att skapa en positiv bild av att gå in där. Jag kommer sedan att utöka tiden hon ska sitta där inne innan hon får belöning. Jag har tränat på samma vis med Milo när han var yngre, så jag fortsätter på samma linje med Elda.


Här kommer första passet:



Jag och Milo tränade också lite klossträning idag. Vi har inte tränat det på ett tag, utan har faktiskt tränat ingångar lite på annat vis. Men det skadar inte att träna lite bakdelskontroll lite då och då.



Senare under kvällen fick Elda följa med till djuraffären. Jag köpte en leksak som vi kommer använda i våran träning som belöning, och lite tuggben. Elda fick sig lite miljöträning, vilket är behövligt! Hon är en liten pipfia som inte tycker det är kul att "inte göra något" när det händer så mycket roligt runt omkring.


Milo och Elda ligger nu och sover tillsammans, mina älsklingar   


    

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards