Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Sara - 21 januari 2010 18:14

Idag har vi haft ännu en trevlig dag med mycket passivitet och miljöträning.

Imorse åkte vi iväg till Änggårdsbergen och Änggårdens hunddagis för att hänga med på första promenaden i skogen tillsammans med M, hennes hundar och dagishundarna. Tanken var att låta Milo få promenera med lite hanhundar för träningens skull, med tanke på hans lilla "period".
Promenaden gick super, ingen reaktion eller tanke på att spänna sig åt någon hanhund.
Han är underlig Milo, men nåja, jag är glad att han sköter sig!  tycka om

Vi tog en myyysig promenad runt sjön där Milo fick tränat lite på att gå fint bland alla andra hundar och Elda fick åka snålskjuts i jackan - olycklig och pipandes såklart   himla

Milo gick förvånansvärt bra idag, inget dragande! Detta har blivit bättre sedan Elda kom, han har ännu mer vilja åt att hålla sig nära mig/oss, vilket såklart är positivt. Vanligtvis kan han bli lite uppspelt bland mycket andra hundar och gärna ligga på lite i kopplet. Dessutom sprang M:s Elsa och Doris lösa runt omkring oss, ändå hade han jättefint fokus på mig. Fina killen!  love


Efter promenaden åkte vi hem och vilade en stund, sedan åkte jag och Elda iväg till min vän R med sina italienska vinthundstikar. Vi skulle få lite arbete gjort, så efter lite lek med de två damerna blev det passivitetsträning i en liten korg vid mina fötter.
Hon var olycklig en stund över att inte få springa iväg och leka, men det gick över mycket snabbare denna gången, och hon sov gott ett bra tag innan det var dags för mer lek, lite kiss och sedan återigen lite passivitetsträning.

Nu är vi hemma, och hundarna sover så gott här i soffan.
Leo är hos min älskade mor över helgen, han älskar henne över allt annat, mer än mig också   sweet

En trevlig dag har vi haft idag. Resten av kvällen blir det mys i soffan 

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards