Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Milos MH resultat

Av Sara - 17 oktober 2010 20:26

1a. KONTAKT hälsning - 3
Bryr sig inte nämnvärt, "men visst, klappa på mig"

1b. KONTAKT samarbete - 3
Följer snällt med, men är väl fortf lite uppmärksam på mig hela tiden

1c. KONTAKT hantering - 3
Neutral hela tiden, bryr sig inte nämnvärt

2a LEK 1 leklust - 4
Fattar snabbt vad som är på G och är med i leken

2b. LEK 1 gripande - 3
Lite mer försiktigt

2c. LEK 1 - dragkamp - 3
Drar, det gör han, men tuggar och håller inte riktigt fast

3a. FÖRFÖLJANDE - 5 båda gångerna
Startar med hög fart, och håller hög fart under hela jakten. Hinner inte stanna, utan springer förbi bytet innan han vänder och fångar

3b. GRIPANDE - 3 båda gångerna
Griper med en liten tidsfördröjning

4. AKTIVITET - 2
Uppmärksam men lugn

5a. AVST. LEK intresse - 2
Inte intresserad och engagerade sig inte speciellt

5b. AVST LEK hot/agg - 1
Visade inga hot

5c. AVST. LEK nyfikenhet - 3
måttligt, men springer fram när det bjuds upp till lek

5d. AVST. LEK leklust - 2
Inte speciellt mycket intresse, bara litegrann

5e. AVST LEK. samarbete - 2
Påbörjar, men avbryter och gör något annat

6a. ÖVERRASKNING rädsla - 4
En kort flykt

6b. ÖVERRASKNING hot/agg - 2
Något enstaka hotbeteende

6c. ÖVERRASKNING nyfikenhet - 4
Inte ända framme, men nästan, och har då redan "kollat av" och beslutat att det inte var något märkvärdigt. Jag får gå ända fram, sätta mig ner och kalla på honom innan han kommer fram och nosar helt, dock pga han redan innan förstått att det inte var något farligt och skulle ut på egna äventyr istället 

6d. ÖVERRASKNING kvarstående rädsla - 1
Ingen alls

6e. ÖVERRASKNING kvartående intresse - 2
Stannade en gång och luktade

7a. LJUDKÄNSLIGHET rädsla - 3
Gör en liten undanmanöver

7b. LJUDKÄNSLIGHET nyfikenhet - 2
Under första försöket att gå förbi hoppade han upp på skramlet innan det brörjat skramla, så vi får vända och göra om igen. Detta gjorde ju också att någon större nyfikenhet inte fanns, eftersom han redan kollat av en gång och konstaterat att det inte var något speciellt

7c. LJUDKÄNSLIGHET kvarstående rädsla - 1
Ingen alls

7d. LJUDKÄNSLIGHET kvarstående intresse - 1
Ingen alls

8a. SPÖKEN hot/agg - 1
Inga hotbeteenden

8b. SPÖKEN kontroll - 2
Vet att dem finns där, tittar på dem då och då

8c. SPÖKEN rädsla - 1
Ingen alls. Uppehåller sig framför mig, backar inte undan

8d. SPÖKEN nyfikenhet - 4
När jag gått halvvägs fram börjar han visa nyfikenhet och konstaerar också att det är människor

8e SPÖKEN kontakt - 4
Bjuder kontakt

9a. LEK 2 leklust - 3
Trögstartad

9b. LEK 2 gripande - 2
Inget ordentligt gripande, bara nosar

10. SKOTT - 4
Avbryter leken, och vill inte ta upp den igen efter skotten

Eftersom att Milo bestämde sig för att vakna på sin värsta sida, och totalignorera mig på nästan varje inkallning, så blev alla videoklippen ganska långa. Sedan var dem väl också ganska långtråkiga, eftersom han inte hade så mycket reaktioner alls i många moment, men för dem som vill se, så kommer "dumpen" och "spökerna" på film här nere:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards