Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Sara - 11 januari 2010 21:11

Låt mig få presentera denna enormt påhittiga valp, som kommit på att storebror Leo är ett enormt bra hjälpmedel i sina busigheter   


Av Sara - 11 januari 2010 13:58

Idag har vi varit och hämtat Leo som bott hos min mamma över jul och nyår. 10 minuters promenadväg har vi mellan varann så jag promenerade dit och tog sedan en promenad tillbaka med alla tre hundarna (Elda satt i jackan förståss).


Väl hemma fick Leo och Elda först bekanta sig lite genom valphagsgallret, då jag vet hur bufflig han kan bli.
Jag blev dock enormt positivt överraskad kan jag säga, för Leo har aldrig betett sig såhär fint och försiktigt med någon hund tidigare, inte heller med Milo när han var valp.


När de sedan fick hälsa på riktigt lade sig Leo ner i soffan och lät Elda gå fram och nosa. Visst var han fortf lite bufflig, men enormt mycket lugnare. Kanske har det med o göra att han fyller 9 år om 3 mån?    


Jag märkte att Milo kände sig liiite illa till mods. Elda är ju "hans valp", och jag borde nog ha haft båda hundarna hemma när Elda kom hem.
Han ville gärna trycka sig imellan och "skydda" Elda när Leo blev lite för påflugen. Jag valde dock att be Milo backa undan, och sedan satt vi tillsammans och kollade på medan Elda och Leo lekte och bekantade sig lite.
Leo är ju den som bestämmer här hemma, så jag är inte rädd över att Milo inte kommer acceptera att Leo tar för sig av Elda också. Han behöver nog bara någon dag på sig att vänja sig lite.

Nu ligger Elda och sover i sin valphage, Milo i soffan och Leo på golvet.
Kommer med fler uppdateringar om hur det gått senare.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards