Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Sara - 14 mars 2010 17:22

Idag åkte vi återigen till wp:n. Stålande solsken och många var på plats för dagens träningspass, härligt!

Milo och jag tog en längre motionsrunda och jag varvade mellan 8 och 10 kg. Inser att varken jag eller Milo har speciellt bra kondition, det måste vi träna upp.

Idag krånglade Milo de första 10 minuterna, han kände inte alls för att vara med på noterna nu när isen smält på vägarna och man måste dra kedjorna på asfalt en bit. Men efter tio minuters krångel gick resten av promenaden felfritt. Kansiga Milo, har inte alls kommit underfund med varför han vägrar, eftersom han verkar gilla det annars och inte har några problem med att dra.


En nybliven vän passade Elda medan vi var borta,när vi kom tillbaka passade jag på att ta lite kort på prinsessan, som idag är exakt 4,5 månader gammal.


            


När vi kom hem sov hundarna en stund, sedan hade jag ett kort träningspass med Elda som verkar lite uttråkad. Hon har ju inte fåt jobba idag....Vi tränade lite klossträning och lite fina lägganden.


Imorgon börjar jag och Milo en tävlingslydnadskurs, vi missade fösta tillfället eftersom vi var i Norrköping den helgen, men imorgon är andra tillfället. Ska bli himla spännande och roligt. Vi får väl också se hur Elda sköter sig med att sitta i bur vid sidan av planen och bara kolla på. Misstänker att vi kanske kommer få lite skön musik under träningspasset!



Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards