Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Sara - 2 mars 2010 19:15

Idag har vi varit och tränat tillsammans med M och hennes staffar på änggården igen. En trevlig kväll har vi haft med fyra duktiga hundar  :-)

Jag och Milo har tränat massor med "sitt kvar" träning, tanken är att kunna föra över detta till WP träningen framför vagnen sedan, eftersom jag i söndags insåg att vi tränar för mycket följsamhet och för lite stanna senaste tiden. Så vi har tränat massor på att Milo ska in i utgångsställning, sedan ska han sitta kvar medan jag går iväg. Enkel träning, men Milo behövde verkligen en uppfräschning.
Det är verkligen en svår balansgång att träna så att allt sitter, för blir hunden riktigt bra på något tappar den något annat istället! Klurigt.

Jag och Elda tränade vidare på "filten" med kommando, samt "sitt" och "ligg" med kommandon. Jag kräver inga nya saker än sålänge när vi är iväg och tränar, det är ju så mycket störningar runt om med andra hundar, så vi tränar vidare på saker hon kan hemma och lägger på större störningar.

Sedan tränade vi frikommandon med alla hundarna en och en. på "fri" ska hunden lämna sin position och komma till föraren för belöning trotts att det ligger godis på marken, på "varsågod" får hunden lämna position och gå iväg och äta externbelöningen.
Kul träning, och alla hundarna jobbade jättebra tycker jag! Detta kommer vi träna vidare på några veckor framåt.


Idag på förmiddagen har vi också gått i stan en sväng, varit på djuraffär. Och Elda behöver verkligen miljötränas! Såfort vi kommer till ett ställe med människor blir det ett fasligt liv och skrikande av glädje. Så ´hon behöver lära sig lite självkontroll i sådana situationer minst sagt  :lol:

Folk blir så förvånade när jag säger att Elda är 4 månader. Kvinnan i djurbutiken hade gissat på 9-10 veckor, just för att hon är så liten. Och ja, hon är liten och nätt, och ser faktiskt yngre ut än vad hon är.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards