Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Sara - 3 mars 2010 20:42

För ca två veckor sedan passade M Elda på sitt hunddagis några timmar. Då togs denna bilden, helt underbar!


från vänster: Lisa 3 år (dagishund), Elsa 3 år i april (M:s hund), Sjörövar-jenny snart 2 år (dagishund), Doris 7 månader (M:s hund) och Elda 14 veckor.


  


Fråga mig inte hur dem lyckades få alla hundar att sitta så fint på en och samma gång, haha!

Av Sara - 3 mars 2010 20:16

Idag har jag och Milo haft en riktigt rolig WP träning.

Först lite uppvärmning med DW, sedan tränade jag lite "fot" och "stanna kvar" med selen och kedjan. Gick skitbra, våran träning de senaste dagarna har verkligen gett utdelning!   

Efter några upprepningar där gick vi vidare till vagnen. Jag lekte igång Milo med kamptrasan innan och hetsade honom lite till att detta var det rooooooligaste i världen. Han fick en helt annan hållning och förväntan av detta. Sedan gick vi in på banan, ställde oss framför vagnen, "fot" - "stanna" och jag gick iväg. och han satt kvar, VARJE GÅNG! Sedan blev det kommandot "frammåt" och han drog finfint!

Efter varje drag kom kamptrasan fram igen och vi lekte loss.


Nu äntligen har jag funnit rätt sätt att motivera och träna Milo framför vagnen, känns såååå skönt. Detta ser ljust ut för oss   


Jag och Elda tränade lite fotgående och backa under ett kort pass efter Milos träning. Hon e också duktig lilla busvalpen   

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards