Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Sara - 10 mars 2010 20:52

Idag har jag varit ledig från plugget, men ändå suttit och skrivit lite på affärsplanen under förmiddagen. Jag har också hunnit med att tvätta.


Schemat har varit tajt idag, men vi har allt hunnit med lite hundaktiviteter också!

Jag och Elda hade ett träningspass tidigare idag och tränade lite plats på filten och så har vi börjat fila på lite teknik i fjärrdiregering, dvs att Elda ska lära sig att skifta från stå till sitt eller stå till ligg på ett snyggt sätt. Är jättenöjd.


Vid 18 åkte vi sedan till gamlestan och WP träning. Elda fick mysa i bilen medan jag och Milo hade ett träningspass. Vi värmde upp en sväng, sedan körde jag korta start och stopp med lite tyngre kedjor och tränade mycket på "sitt kvar", att jag gick några meter och sedan fick han kommando för att dra frammåt. Även här är jag supernöjd och allt rullade på fint!


Jag satsar på att ställa upp i årets andra WP tävling med Milo, som går av stapeln om ca 1,5 månad - slutet av april. Så det blir hårdträning fram tills dess. Ska bli spännande!


Ha en fortsatt bra kväll allihopa!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards