Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Sara - 5 mars 2010 10:33

Ikväll packar vi in fyra hundar i bilen och tre tvåbenta, och åker uppåt i landet. Ikväll sover vi i Linköping och åker imorgon vidare till Norrköping och årets första Weight Pull tävling.


Som jag nämnt tidigare ska jag ställa upp i "funpull" med tiken Bonny, som är en rutinerad WP hund. Funpull är som en typ av tävlingsträning för orutinerade hundar eller orutinerade handlers. I vårat fall är det alltså det sistnämnda - jag behöver tränas. Detta är mest på skoj, men man får träna sig själv och/eller hunden att arbeta i tävlingsmiljö.

Det börjar bli ganska så pirrigt och nervöst nu, får väl se om man får någon sömn inatt.


Både Elda och Milo ska med upp. Jag ska mäta och beställa en egen sele till Milo också -äntligen!


I Linköping ska vi träffa R och B som har fött upp Elda och äger hennes syster Paletti. Det ska bli så kul att se syskonen tillsammans och se hur lika eller olika dem är i utseende och sätt.


Sjukt kul helg kommer det bli för oss allihopa, hoppas jag.

Vi hörs nog igen på söndag kväll med en uppdatering om hur allt har gått!


Ha en bra helg allihopa!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards