Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Sara - 9 mars 2010 17:13

Vi har haft en underbar helg med många skratt och roliga händelser.


Fredagkväll bar det av till Linköping och vi övernattade på R:s hunddagis. Tidig lördag morgon bar det av vidare till Norrköping och Weight Pull tävlingen. Jag skulle ställa upp med Bonny på "funpullen" och vi var alltså först ut. Nervositeten lade sig efter första draget, och sedan blev det bara sjukt kul. Jag hade gärna gjort fler drag än dem jag fick, och Bonny och jag jobbade fint ihop tycker jag.


       


Sedan var det dags för den riktiga tävligen och allt vad det innebar.

Eldas pappa Aaron och Bonny handlades av deras ägare V, och båda fick sinfina placeringar i sin viktklass! Bonny knep en 2:a plats (hon är alltså 8 år gammal!) och Aaron knep en 5:e plats.


Här kommer lite blandade bilder ifrån dagen:


JumJum:



Kira

  


Kira med handler och ägare Erica

 


Prispallen för -20kg klassen. 3:a - Maja, 2:a - Bonny, 1:a - Devil

  



Aaron drar 450 kg

  


Devil - vinnaren i sin klass

 


Maja, som knept tredjeplatsen i din klass

 



Bonny, 2:an i sin klass

 


Aaron

 


Devil

 



Bonny och V

 



Joey

 



Humla, Eldas halvsyster

 


Kira

 


Efter ca 7 timmar på tävling åkte vi hemmåt, trötta men belåtna.

Elda hade skött sig fint under hela tiden, jag varvade med att ha henne i bilen och att låta henne följa med in och sitta i famnen/bur. Milo fick sitta i bilen med rastningar då och då, och han skötte sig också fint hela dagen. Vi mätte också ut en sele till Milo som nu är beställd.


Tillbaka på hunddagis umgicks vi lite med R, B och Eldas lillsyrra samt mamma.


Hela familjen. Mamma Härja, Elda, Paletti och pappa Aaron



busarna leker

 



 



 


 


Fina familjen igen

 



Väl hemkommen på söndag kväll var vi alla helt slut. Men ingen vila för mig. Igår började jag en utbildning som sträcker sig tre veckor framåt. Det är ett högt tempo och mycket plugg, så det ser ut som om jag inte kommer ha så mycket tid över till internet de kommande veckorna.

Jag och Milo kommer fortsätta med wp träningen 2 ggr/veckan, men förutom det kommer vi nog inte hinna träna jättemycket under denna begränsade period. Elda får spendera sina dagar på hunddagis, och hon verkar trivas fint.


Jag och Milo satsar på att kunna ställa upp i årets andra wp tävling i Jönköping om ca 1 månad, därför kommer jag kämpa för att klämma in hans träningar trotts plugget. Det får gå helt enkelt :)


Nåja, ni får hållatillgodo med de uppdateringar jag hinner med dessa tre veckor, nu har ni iallaf lite bilder att dreggla över ;)          

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards