Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Nattliga aktiviteter

Av Sara - 29 mars 2008 23:05

Ja, det hade vi idag, jag och Milo.

Vi tog först en promenadrunda där han fick springa av sig lite och busa och leka. Sedan tog vi ett träningspass med lite lägganden, ingångar och "hoppa upp på bänkar" aktivering :) Det var jättekul tyckte vi båda.

Sedan hittade vi en gallergång där vi kunde träna lite på att gå på galler. Räckte med två klick för att han skulle minnas vad som förväntades av honom, sedan sprang han lättsamt fram och tillbaka i gången utan problem! Duktig hund :)


Det är sååå skönt att träna på kvällarna när det är så lugnt ute och mindre störningar för Milo. Fokusen är på TOPP, och jag kan vara mer avslappnad.

Det gick förbi två killar mitt under träningpasset, men Milo brydde sig inte så mycket alls om det.

Det känns som om vi återigen, med stapplande steg, tar oss frammåt i träningen istället för bakåt!


Positiva med att Leo är hos mamma: Milo är mycket mer uppmärksam på mig på promenaderna, och jag har mer tid att lägga ner på enbart hans träning - det behövs! 


Negativt med att Leo är hos mamma: Milo har blivit mer på "spänn" här hemma när det tex kommer folk i trappen. Han skäller, samma sak om en hund skäller utanför. Detta händer inte så ofta när Leo är här. Det märks att han känner av förändringen.

Han har också svårt att bli lämnad ensam i buren när Leo inte är hemma. Väldigt negativt, och något som vi ska passa på att träna denna veckan när Leo är borta...


 
 
Ingen bild

Lin

30 mars 2008 09:03

Lugnar sig nog snart och han blir van vid att klara sig utan Leo!!!
Du tränar så himla bra, så det komer gå bra:)

 
Annki & Snickers

Annki & Snickers

30 mars 2008 16:55

Det här blir ett hålla med inlägg.*fniss*

http://www.freewebs.com/ettoresreijadirosso

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards