Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Sara - 12 mars 2008 17:46

Idag stack vi ut för lite träning med den stora störningen - hundar! Jag hade långlina på denna gången, för säkerhets skull.

Flera hundar gick förbi, plus tjejen med valpen från förra gången som tränade lite längre bort.

Idag gick det galant. Han har blivit mer intresserad av att kampa som belöning, vilket är positivt. Han är mer fokuserad på mig hela tiden.

Vi körde lite apportera leksak också, vilket gick jättebra!


Men...den stora frågan kvarstår. Hur gör jag för att han inte ska backa bakåt när vi tränar med apporten? Han håller dem relativt fint i munnen en längre stund, men varför backan han? Tips mottages gärna!


Lite inkallning trände vi också, vilket gick super. Belönade mycket med kampleken, det funkar! :) En lyckad dag i regnet!


Sedan blev Milo så trött att han somnade mitt i leken hemma, alltså med leksaken i munnen, haha.





Av Sara - 12 mars 2008 15:05

Igår när jag kom ut ur duschen möttes jag av just detta. Allt annat runtomkring blir så obetydligt, sålänge man har någonting sånthär. Hur skulle jag klara mig utan dessa två? Blir så varmt i hjärtat av att se dem två tillsammans, att de kan njuta av varann också!


Idag har det regnat hela dagen, och Milo som inte njuter av vädret precis vill helst vara ute så lite som möjligt. Så vi har under förmiddag istället pysslat lite med apporteringsträning inomhus och också kommit på en ny rolig grej att jobba på.


Apporteringen går frammåt. Jag har äntligen lyckats få honom att hålla kvar apporten i munnen och inte släppa förrän jag säger tack. Ibland tuggar han dock på den fortf. Något annat underligt, som jag inte har någon aning om varför det händer, är att han backar bakåt direkt när han tagit apporten i munnen...*suck* jag vill ju att han ska stå stilla! Hur göra??


Milo som är så duktig på att stänga luckor shejpade jag till att göra en annan rolig sak idag. Det gick på bara några minuter! Han är så smart lillkillen. Så ja...nu har han lärt sig att putta ner toalettlocket :D haha. ser väldigt roligt ut. Vi ska jobba vidare på det och sedan lägga till att han skall stänga toalettdörren åt mig. hihi, det är kul!


Leo och jag har jobbat lite med att stänga luckor, det har han inte fått lära sig ännu. Han tyckte det var kul...Men det märks vilken skillnad det är att jobba med dessa två. Milo är mer ivrig att arbeta, medan Leo har mer tålamod. Förstår inte Milo direkt så blis han snabbt frustrerad och skäller gärna, medan Leo testar nya saker och ger inte upp förrän han hittat rätt!

De är duktiga båda mina killar :)

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards