Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Sara - 5 mars 2008 19:20

Idag testade vi gallertrappan igen och Milo gick mer än gärna upp och ner för den!! Ingen tvekan, inga problem, även om det gick sakta då det är väldigt stora hål och det säkert är väldigt obekvämt att gå på!

Nu gäller det att försöka leta upp gallertrappor på andra ställen att träna på också!


Sedan tog vi oss till våran lilla skog igen, och där upptäckte jag vilken miss jag har gjort när det gäller att gömma saker. Han äääälskar ju bollen, och det är den jag alltid har gömt för honom. Han jobbar intenstivt och även med störningar såsom folk som går förbi, utan att sluta arbeta.

Idag gömde jag en leksak istället, vilken inte alls var lika kul. Han förväntningar låg på bollen, och när han väl hittade leksaken tog han den inte ens utan fortsatte letandet efter sin älskade boll.

Fel av mig, ja jag vet.

Vi fick alltså bryta där och jag fick istället koncentrera mig på att göra leksaken roligare. Vi kampade, lekte och körde apportering med den, och oj vad duktig han var!! Jag slängde iväg den och han sprang och hämtade den och släppte den i min hand för ett tack! WOW, det var en överraskning, verkligen!

Då och då blev han störd av någon gooooood lukt och avbröt uppgiften för att sticka iväg och nosa lite, fast då började vi bara om igen lite senare. Kännde att det kanske inte är någon idé att göra en sådan stor sak av det, han är ju i den åldern han är. Eller vad tror ni?


Men...hur borde jag göra? ska jag börja att låta honom leta upp och apportera/leka med många olika saker nu, så han förstår att det inte bara är bollen jag är ute efter att han ska leta efter? Tar gärna emot tips.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards