Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Sara - 26 mars 2008 22:06

Imorgon hämtar mamma Leo. Hon kommer ha honom över helgen, kanske också hela nästan vecka, vi får se hur det går.


Det gör ont i mig, men jag VET att Leo mår bättre att bo i hus. Han tycker det är alldeles för varmt här hemma, även om han anpassat sig väldigt bra. Men jag tror att han saknar och längtar till att få ligga ute på gården så mycket han vill och bara njuta av kylan.

Jag märker hur motvilligt han många gånger går in igen efter en promenad, och jag vet att det beror på värmen.

Jag försöker ha det så kallt det bara går här hemma, men jag och Milo måste ju också kunna leva...


Så..jag och mamma har disskuterat detta, och kommit fram till att vi ska försöka låta Leo vara hemma hos henne så mycket det bara går. Hon är ju ute och reser mycket, men när hon är hemma kan hon ha honom hos sig. Någon form av delad vårdad antar jag.

Leo älskar ju mamma (mer än mig tror jag), och blir alltid ledsen när hon går. Jag tror att han skulle uppskatta att bo hos henne i perioder, och kunna strosa runt i sin stora trädgård! :)


Det gör ont i mig...för jag vill ha honom här hos mig jämt..

Men det gör lika ont i mig att se på honom när han tycker saker o ting är jobbigt.

Visst...hundarna anpassar sig, och accepterar livet som det är...men när man vet att hunden kan ha det bättre...då måste man, antar jag...ge dem det.


jag skulle aldrig vilja omplacera honom till någon, eller ge honom helt och hållet till mamma. Men att han får bo där med jämna mellan rum, tror jag skulle funka!


Min prins...älskar honom så.

Jag tror att jag gör rätt...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards