Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Sara - 25 maj 2009 12:19

Igår var andra kurstillfället i Rallyn, och det gick inte bra. Milo var väldigt ofokuserad, distraherad och stressad. Jag vet inte riktigt vad det berode på, men det kändes som om det var löptik. Kanske att någon av tikarna på kursen var till att löpa snart. Han hade iallaf ingen kontakt, ville bara nosa runt och tyckte hela situationen var jätte jobbig.


Så...efter en kort stund så gav vi upp, och jag beslutade mig för att bara titta på. Kände inte att det var någon idé att fortsätta "bråka" med honom, det skulle nog bara göra saken värre.


Idag fortsatte vi dock med klossträningen, och det går frammåt. Jag lärde också in ett nytt beteende med kommando - "runt". Alltså, att han skall gå runt mig helt enkelt. Detta kommer behövas en del i Rallyn. Och det tog bara 5 minuter innan beteendet var fast i hjärnan på honom :)


så dessa två sakerna kommer vi fortsätta med idag, och jag tänker också befästa ordet "front", vilket betyder att han skall sätta sig rakt framför mig.


Nästa Söndag är ett uppehåll på kursen, så vi har 2 veckor på oss att träna mer på "fot", "front" och "runt".

Målet är att dessa tre ska sitta bra tills nästa kurstillfälle. Vi får väl se!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards