Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Sara - 21 maj 2009 20:01

Imorse träffade vi ännu en "klickernörd" och hennes vovve Bengan. Det var trevligt, och alltid nyttigt att träna ihop med andra hundar. Sådant kan man aldrig få för mycket av.


Efter att jag kommit hem från gymmet så stack jag och Milo ut på en långis. (Leo är hemma hos mamma över helgen). Vi avslutade på planen för lite träning.


Efter händelsen förra sommaren då Milo stack iväg till en annan hund under ett träningpass så har jag haft långlina på honom under träning på just den planen, eftersom det passerar många hundar där hela tiden.

Vi har jobbat med fokus på mig och följsamhet, och att kunna jobba trotts alla störningar. Inte bara andra hundar, utan alla barn som leker i näheten och alla människor som kommer, cyklar och springer förbi.


Så...idag kände jag att jag ville göra ett nytt försök. Någon gång måste man ju våga testa om träningen har gett något resultat...annars kommer man ju aldrig frammåt igen. Och idag kändes som rätt dag.


Milo kopplades lös, och direkt passerade en hund en bit ifrån. Milo såg den, men efter att jag påkallat hans uppmärksamhet lite glatt, så glömde han snabbt av händelse och var helt inne i träningen :)

Och även om han ibland jobbade en bit ifrån mig, så släppte han inte fokusen på mig!! Inte så många hundar idag dock, men mycket människor gick föbi, passerade nära och barn sprang och lekte.

Men vi fick ett mycket lyckat träningspass tillsammans, och kunde gå hem, båda nöjda och glada!!


Jag ska dock inte vara för snabb att jubla. Det behövs mer träning...Men på något sätt känns ändå detta som ett litet genombrott, och vi är ett steg närmare mitt mål :)


Ikväll blir det lite mer klossträning, förövrigt är vi klara för idag.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards