Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Sara - 10 maj 2009 10:17

Milo har ju en ganska så stor besatthet av katter. Och av tidigare erfarenhet så VET jag att han inte ser katter som en lek, utan snarare som ett byte. Katter skall dödas.


Dock är jag ändå nöjd med att han går att bryta även i dessa tillfällen. Ser han en katt ute (kopplad) så blir han ganska "på", men det räcker oftast med ett "här" för att bryta beteendet. Dock är det en besatthet, som är ganska så jobbig nu under sommarhalvåret, när det finns massor med katter ute.


Igår var vi hemma hos en vän, som har katt. Till en början var katten instängd i ett rum, men då den senare visade stort missnöje av att vara instängd så släppte vi ut denna.

Milo fick sitta kopplad med mig i soffan, och det gick förvånansvärt bra.

Till en början skakade han, så som en terrier gör, när han blev så exhalterad och stressad. Men allt eftersom tiden gick så kunde han faktiskt slappna av, och till och med lägga sig ner på sidan. Dock höll han stenkoll i rummet, och reagerade ganska starkt när katten visade sig.

Men jag är ändå nöjd med hans beteende. För sålänge han kan "Betee sig" runt katter, så är det egentligen inte ett speciellt stort problem.


Dock tror jag inte att jag skulle lyckas med en inkallning om han skulle se en katt lös. Inte än iallaf ;) Men en sak i taget, och detdär vet jag att vi måste ta tag i, i sinom tid.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards