Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Sara - 19 maj 2009 18:16

Idag har vi kört två pass, ett lite längre, där jag forsatt med att befästa ordet "fot" och också få till ingångarna ordentligt. Lättare sagt än gjort! Det är verkligen ett klur att få dem rätt!


Jag märkte att det gick bättre om jag fick upp Milo i varv lite, genom att då och då belöna med kamplek. Då blev det mer fart, och ingångarna blev bättre.


Just nu kör jag som så att jag rör mig bakåt samtidigt, för att han skall komma in rätt vid sidan, ungefär som om jag leder honom rätt. Jag försöker också att minska mina egna rörelser allt mer för att senare kunna stå stilla.

Tänker jag rätt? Eller försvårar jag det för mig själv?

Kom gärna med tips!

Jag vill gärna inte locka med godis, då känns det nästan bättre att hjälpa honom genom att röra på mig.


Sedan tränade vi lite bakdelskontroll på ett nedfallet träd. Framsteg! Han kunde röra sig några steg åt sidan, och bekbenen följde med, om än att de inte hängde med riktigt lika snabbt som frambenen! Men det går bättre iallaf!!


Påvägen hem körde vi lite följsamhet också och jag svängde skarpt åt olika håll. Kommer ju bli många svängar och "snurr" i Rallyn!


Nu får det nog vara sluttränat för idag. Man vill ju gärna köra hur mycket som helst, men jag vill inte riskera att jag tråkar ut hundstackarn.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards