Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Sara - 17 maj 2009 18:25

Idag var vi alltså på vårat första kurstillfälle på rallylydnaden, åtta deltagare.


Vi började med en kortare genomgång, för att sedan gå in i en av kurssalarna för lite förklaring och visning av skyltar, moment osv. Och jag måste medge att det kändes ganska så klurigt till en början!!


Men efter lite uppvärmning med kontakt och andra enkla övningar så fick vi gå en liten bana för att öva oss lite. Ganska enkla skyltar, mest olika vändningar och svängar, "stopp", "sitt", "ligg", osv.

Och det kändes faktiskt riktigt, riktigt roligt!

Om inte annat så kommer detta förbättra våran kontakt och vårat samarbete ytterligare!


Milo skötte sig bra. Lite stressad var han allt, och alla nya hundar gjorde självklart att fokus inte var 100. Men vad ska man begära? Det kommer bli bättre och bättre allt eftersom, och bra träning är det!!

Vi lyckades ta oss genom alla skyltar som var uppsatta iallaf :)


Nu efter kursen har jag satt mig ner och skrivit ner lite saker som vi bör och ska öva på till nästa gång, och under hela kurstillfället - Utöver de skyltar vi kommer få att öva på efter varje gång.


De viktigaste sakerna, som jag kände att Milo behöver bli bättre och säkrare på är följsamheten i svängarna och vändningarna, och sedan bakdelskontroll!

Ja, nu måste vi köra på med det, för att det kommer behövas en hel del i rallyn om vi ska bli någonlunda bra efter dessa veckor!


såå...nu är motivationen ganska hög igen på träningsfronten, och jag ser fram emot att få sätta igång!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards