Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Sara - 28 februari 2010 22:46

Det har varit så sjukt mycket i helgen att jag inte orkat eller hunnit skriva här alls.

Extrajobbat på hundpensionatet fre-sön från 16-20.00 på kvällarna. Har varit trevligt -men blött. Lilla Elda har skött sig såååå fint alla tre dagar och har fått sitta uppe på kontoret med Milo. Hon har varit helt tyst, förutom när jag är i närheten, då blir det pip för att mamma kommer   


Jag har också suttit några timmar igår med att lära mig lite om bokföring, då jag precis tagit platsen som kassör i SWBG - våran lokalgrupp i Weight Pulling. Sådant tar på hjärnan må jag säga,men jag tror att jag kommer fixa kassörsjobbet skitbra, såfort jag bara kommer in i det!


Idag innan jobbet åkte jag och hundarna ner till kviberg och tränade lite WP. Jag drog lite vagn med Milo, och det gick bra. Eller ja, själva dragen gick jättebra, men vi har mycket att jobba på runt omkring.

Jag vill ha Milo sittandes framför vagnen och jag vill inte att han ska börja dra innan mitt kommando. Vi har dock tränar så sjukt mycket på fotpositioner det senaste och även att han ska följa mig tryckt vid min sida när jag rör mig att han tappat "sitt kvar" helt. haha, såååå tröttsamt hundträninge är ibland, det är verkligen en balansgång för att få allt att stämma på en och samma gång.

Vi måste alltså börja träna "sitt kvar" och att jag går ifrån honom och han skall sitta kvar på plats mycket, mycket mer framöver.

Men jag är jättenöjd annars!


Sedan fick jag tränat en del med Bonny, som jag ska ställa upp i träningstävlingen nästa helg när vi åker upp på årets första WP-tävling i norrköping. Vi samarbetar bra ihop känns det som, så jag tror det kommer gå jättebra för oss! Men nervös är jag ändå, sjukt mycket!


Här kommer några bilder från dagens träning:


        



Imorgon ska jag sova ut - så mycket man nu kan sova ut med en valp i hemmet. Och jag och Elda ska sätta igång ned lite nya träningsmoment i veckan också.


Hoppas ni alla har haft en bra helg också!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards