Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Sara - 10 februari 2010 21:08

Ja, jag alltså. Men inte pga hundarna, utan extrajobbet   

Fullt ös hela dagarna, och när jag kommer hem så kan jag knappt hålla ögonen öppna.

Men nu är det bara 2 dagar kvar, så jag kämpar på.


Hundarna är ju med mig på dagarna, och har skött så så enormt! Inte ett ljus ifrån Elda idag, och hon är så glad och positiv samt orädd för precis allt.

Milo, fegproppen, börjar vänja sig vid alla höga ljud, och idag har han kunnat slappna av riktigt fint.


Vi har inte tränat speciellt mycket under veckan, förutom passivitet då! haha, det tränas verkligen!

Idag klippte vi någa klor - inga problem! YES!

Och vi har tränat lite mer på kommandot "sitt" och jag har också börjar klicka för "stå".


Mer än så har inte hänt, och det kommer nog vara ganska lungt här fram till helgen, då livet kan återgå till hundarna igen.

Det blir WP på söndag, nu äntligen kan vi återuppta träningen när Elda är färdig vaccinerad och allt. Så nu kör vi på!

Dessutom har V, ägaren till Elda (jag är ju fodervärd), nu tvingat mig att ställa upp på "funpull" med hennes tik Bonny under första WP-tävlingen nu i mars. Mest för att träna mig själv, jag har ju så dåliga nerver. Men fy fan....nåja...jag ska försöka vänja mig vid tanken lite.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards