Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Sara - 13 februari 2010 19:12

Idag fick jag se resultat på våran inkallningsträning.

Elda var lös på promenaden och vi ska precis runda ett hörn. En hund dyker upp 2 meter framför oss och hundarna stannar till för en sekund. Jag fick reagera snabbt och kallade in. En halv sekunds tänkande för lillan, sedan vände hon om och kom in förbelöning! YES! en fullträff!

Mer sådant vill vi ha nu när hon är såppas ung som hon här.


Idag har träningen inomhus rullat på jättefint.

Jag och Milo har kunnat träna på ställanden utan att Elda har pipit utanför grinden och Milo har blivit osäker. Jag belönar Elda då och då för att hon är lugn och bara sitter och tittar på, och det har äntligen börjat ge utdelning.


Jag och Elda har idag tränat på kommanona "sitt" och "ligg", samt klickat för "stå". Hon svarar fint på mina kommandon nu, tror hon börjar koppla riktigt bra.

Sedan har vi fortsatt traggla klossträningen, som går framåt, om än sakta. Hoppas snart på att kunna lägga upp en video på våra framsteg.

Vi har också jobbat på lite följsamhet utomhus där jag jobbat lite med tvära vändningar och svängar och jag belönar för att hon håller koll på mig och när jag vänder/byter håll.

Hon är så otroligt arbetsvillig denna lilla tjej, och suger bara växer och växer. Det verkar inte finnas någon gräns, hon vill bara jobba, jobba, mer, mer mer! Så otroligt underbart.


Imorgon bär det av till WP träning där Elda ska få lite miljöträning bland andra hundar, Milo ska få dra lite kedjor och lite vagn, och jag ska träna med Vickys Bonny för första gången inför "funpullen" på WP tävligen om 3 veckor. Spännande.

Kommer nog en drös bilder från dagen imorgon.


Ha en skön lödagskväll allihopa!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards