Alla inlägg den 30 september 2009

Av Sara - 30 september 2009 20:36

Idag bar det av till weight pulling träning igen, andra gången.

På shemat idag var drag weight - dvs fysträning, dra kedjor.

Jag kopplade på 6 kg till en början, vikten har ju inte så stor betydelse ännu, huvudsaken är ju att Milo lär sig tekninken och vänjer sig vid arbetet.


Det bar av upp i skogen, i en enormt kuperad terräng, mestadel UPPÅT! Mycket berg, rötter och trånga passager att ta sig igenom.

Jag har ju ett koppel med hakar i båda ändar, och fick en jätte fiffig idé av en kille - koppla på ena haken längst bak på selen precis vid kedjorna, och på så sätt kan jag hjälpa Milo att dra när det blir för tungt nu i början, utan att han märker att jag faktiskt hjälper honom.


Det viktiga är ju att han lyckas för att kunna tycka om arbetet och vilja jobba mer. Så speciellt nu i början är det ju bra om allt flyter på ganska bra så han inte "ger upp" om det blir för jobbigt.

Så när vi klättrade upp för branta små bergsstenar och det blev väldigt brant och tungt så "fuskhjälpte" jag Milo uppåt.


Jag tycker dagen gick bra. Han pinnade på ganska så bra, även om han stannade då och då och man fick puscha på honom lite med uppmuntrande ord. Men såklart, vi var ganska så många, och mycket hundar och skrammel, överallt bakom och framför så det är ju en del att vänja sig vid!


Imorgon åker vi till stockholm och hälsar på Micha och Benji, så nästa WP träning blir om en vecka. Det ser vi fram emot mycket!


Nu är vi båda slut, så vi säger godnatt!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards