Alla inlägg den 26 september 2009

Av Sara - 26 september 2009 11:11

Första helt lyckade träningspasset idag!!


Jag började att klicka ett par gånger precis då han hittade kantarellen = han satte sig och fick belöning.

Sedan avvaktade jag och väntade med klicket = han satte sig ner och inväntande klick och belöning!!


Vet ni vad hemligheten var?

GRILLAD KYCKLING!


Svampen var tydligen godare än korven, osten, köttbullarna vi har tränat med tidigare.

Men kyckling drog mer än kantarellsmak, så han satte sig mer än gärna för att få sin belöning!


I eftermiddag ska vi köra ett till träningspass, utomhus tänkte jag. Får se om det går lika bra då! I så fall börjar det gå åt rätt håll.


Ha en bra lördag!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards