Alla inlägg den 29 september 2009

Av Sara - 29 september 2009 17:49

Jag ger mig inte, nej...vi fortsätter ihärdigt att träna kantarellsök med sittmarkering!


Idag åkte vi till änggårdens hunddagis och tränade tillsammans med Madde och Elsa igen.

Första rundan med Milo klickade jag direkt när han hittat kantarellen och han bjöd automatiskt på sitt.

Så långt går det bra. Problemet ligger fortf i när man väntar, han bjöd dock på sitt 2 gånger HELT själv utan att röra kantarellen! Det är jag jätteglad över.

Jag testade också att berömma när han hittat den, vilket gjorde att han satt sig ner = klick och belöning. Denna metoden funkar också, dock måste man ju tänka på att inte fastna i den hjälpen för länge heller...


Det ÄR verkligen en balansgång, men vi kommer lyckas någon gång! Snart släpper det tror jag! Och jag är sååå glad att jag har madde till hjälp, för hon kommer med så mycket bra tankar, tips och råd Kyss


Elsa gick så gott som felfritt idag, en gång åkte svampen in i munnen bara.

DUKTIGA, fina elsa!


Efter träningspasset satt vi inne hos madde och pratade lite, och gissa vem som ville sova i mitt knä? Jo, lilla Elsa tjejen. Hon hoppade upp och somnade där, såååå mysigt med en liten tös som får plats att ligga där.


Känner att det blivit ett lyckat träningspass idag, om än inte felfritt än. Men vi fortsätter kämpa på!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards