Alla inlägg den 13 september 2009

Av Sara - 13 september 2009 16:55

Ja...det kan skapa problem ibland, speciellt om man kör kantarellsök. Tänk på det! Tungan ute


Idag åkte vi till änggårdsbergen igen för att träna lite med Madde & Elsa. Idag var Milo först ut och körde de fyra första kantarellerna snabbt och felfritt! Vi trodde att den starka blåsten skulle göra det svårare, men vi verkade ha tur med hur vinden blåste, för det gick mycket bra ändå.

Efter de fyra första kantarellerna blev Milo lite virrig och flamsig, men jag lyckades samla upp honom såppas att vi lyckades hitta 3 st till.


Nästa runda gick också bra, de fyra första, på den femte hittade kantarellen så var jag alldeles för seg med belöningen och milo åt upp och svalde hela svampen! När han insåg hur gott det faktiskt var så var det kört. De två nästa kantarellerna stoppade han också i munnen, snabbt som attan! (fan också!!).

Vi körde på en sista kantarell, där jag hann belöna innan han stoppade den i munnen och avslutade sedan där.


Imorgon är nästa kurstillfälle och vi ska koncenrera oss massor på att räna in en riktig markering. Detta ska vi sedan köra mycket hemma under veckan, vill inte ha problem med detta senare!!


Även lilla Elsa tycker kanareller är gott, och lyckades käka upp några stycken. *suck*

Matglada staffar säger jag bara! Haha Skrattande


Men, men...de gör ingenting. Min gris är såååå dukig ändå, och deta ska vi nog få ordning på snabbt tror jag.


Dagen avslutades med att hundarna fick röja av sig i skogen och leka lite. Och jag tyckte allt att de lekte så fint tillsammans nu när Elsa lärt känna Milo och faktiskt tycker att han är ok :)


En bra dag! 

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards