Alla inlägg den 27 september 2009

Av Sara - 27 september 2009 17:38

Idag åkte vi på våran första Weight Pull träning, en sport jag varit intresserad av länge och som jag länge velat testa på. Idag tog jag mig dit och tänkte se vad Milo säger.


Selen åkte på, och en kedja kopplades bakom honom. Sedan bar det av på en liten promenad.

Jag trode helt klart att Milo skulle reagera och tycka det var lite läbbigt med en skrammlande kedja bakom sig, men nej då..han plöjde på som om han aldrig gjort något annat i hela sitt liv.

Så vi gick på lite varierande terräng - grus, asfalt och gräs, och testa på lite. Inga problem alls! Skrattande


Sedan fick vi testa på en liten vagn, för att se hur Milo reagerade. Den kopplades på, och visst var den lite skum i början, men jag klickade och belönade för varje steg eller rörelse frammåt, och det gav utdelning. Såfort jag började klicka för rörelsen frammåt så visste han vad som förväntade av honom och han jobbade frammåt!

Vi har ju inga problem med lydnaden, så därför kommer vi nog kunna jobba oss uppåt ganska bra tror jag. Allt gäller väl på att jag vill se att Milo fakiskt tycker det är kul, och han verkade inte ha något emot det idag iallaf.


Det var jättekul och vi kommer fortsätta träna detta ett tag och se om det är något för oss att satsa på!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards