Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 3 december 2009 17:11

Idag åkte vi till Härlanda Tjärn och promenerade med en tjej och hennes lilla pudelhane Oliver :) Det var trevligt med lite sällskap och en skön promenad i vinterkylan.


Enormt vackra promenadstigar, och dit kommer vi absolut att åka igen snart!


Igår tränade vi lite mer på "stå", till nästa veckas träning har jag gett mig själv läxan med att kommit så långt i "ståträningen" att jag kan lägga in ett kommando.

Vi får se hur det slutar! ;)


Av Sara - 1 december 2009 21:19

Här kommer lite färska bilder på valpisarna, tre veckor gamla.

Om 2 veckorpackar vi bilen och åker upp till Linköping för att pussa lite, och då äntligen får jag reda på vem som ska få flytta hem till mig!


       



Förutom att jag had dregglat över valpbilder idag har jag och Milo tränat lite lydnad med Madde & co. Vi fortsätter att nöta ingångar, som börjar arta sig, lägganden och "superligg". Har också börjat med lite "stå" träning. Vi kör alltid också några minuters plattsliggning och tandvisning :)


Sedan avslutade vi med lite passivitet - ligga på filt. När lilltjejjen kommer hem och vi ska iväg och träna kommer hundarna behöva lära sig att ligga och vänta medan den ena tränas. Så jag tänkte börja lite redan nu att vänja honom vid att bara ligga stilla vid sidan och kolla på när andra hundar tränar.

Det går jättebra, och min tanke är ju att kunna ha honom lös och plattsad vid sidan om, så man slipper strula med koppel  hela tiden.

  

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards