Alla inlägg den 18 december 2009

Av Sara - 18 december 2009 12:38

Nu har vintern kommit med stormsteg, gårdagen var HEMSK!

Milo och jag ville knappt sätta foten utanför dörren, med Leo nöjt av vaje sekund.   


Igår hade vi en mysig vilodag där vi bara låg i soffan, kollade på film tillsammans med en tjejkompis och åt lussebullar och pepparkakor.

När vi var upptagna i köket passade Milo på att tjuvsmaka på pepparkakorna på vardagsrumsbordet. Han såg ut såhär när vi kom tillbaka   men alla kaksmulor i soffan avslöjade honom allt!   


Igår kväll lämnade jag Leo hos mamma över helgen, så imorse passade jag på att ta ett träningspass med Milo på fotbollplanen.

Efter ca tio minuter kommer en tax springandes emot oss - självklart. Hur många av områdets hunder är egentligen lydiga? *suck*

Nåja, det räckte att jag ropade "nej" till den lille, så bytte han riktning och sprang förbi oss istället.

Milo brydde sig inte så mycket, utan ville fortsätta träningen   


Ett kort och lyckat träningpasshade vi idag med lite läggnaden, stå och fotposition. Sedan fick han leka runt lite med en pinne innan vi vände hemåt igen.

Ännu en liten hund kom framspringandes precis efter att jag kopplat Milo, men även denna räckte att "shasa iväg" samtidigt som jag och Milo gick därifrån.


Så i det stora hela, en helt ok morgon!


Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards