Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Sara - 11 maj 2008 14:01

Idag stack jag och Milo till Sannabacken igen för lite träning med störning. Nu på sommaren är det enormt mycket folk, och idag var det massor med folk som låg och solade på gräsmattan, folk som spelade fotboll, barn som cyklade, barnvagnar, skrik och skratt. Hundar också såklart, i massor.


I 1,5 timmar varvade vi träning, lek och vila. Och det vi koncentrerade oss mest på var filtträningen som vi höll på med mycket när han var valp, men som vi slutade med. Går helt enkelt ut på att han ska lägga sig på filten för ett klick.

Eftersom han kunnat det innan så var det ju inga problem, men störningarna gjorde ju sitt.

Jag tänkte ta tag i denna träningen igen just pga sommaren. Det kommer ju bli mycket strandvistelse, caféer och annat där det är jättebra och kunna lägga ut en filt och Milo vet att han ska ligga på den.


Utöver detta körde vi apportering såklart, och massor med lek, lek, lek.


Hundar är fortf väldigt intressant, men människor går att träna bland utan problem. En gång försökte han springa fram till en, men jag hade ju linan på! På hemvägen gick han sedan "lös" (med linan på) genom allt folk och fotbollar och barn. Jag klickade på kontakt och gick han före stannade jag bara tills han upptäckte det och kom tillbaka. Sista biten gick vi med kontakt hela tiden. *duktig pojke*

Det är bra att ha sådana här ställen att träna på!


Om någon timme när Milo vilat upp sig lite tänkte jag sedan ta med mig båda två på en långis =)


Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards