Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Sara - 8 maj 2008 19:05

Ja..det blev allt två långpromenader idag. Mamma tittade förbi och vi tog en 1,5 timmars promenad längs med havet.

Båda hundarna skötte sig utmärkt, även vid hundmöten :) Mycket folk var det ute också, mycket springande barn, cyklar, barnvagnar...och Milo var såå duktig och höll kontakt med mig vid varje sådant möte. Detta är egentligen inget jag tränat in, men på något sätt så kanske det blir hans trygghet att göra så? För oftast söker han kontakt såfort vi får ett människomöte, och självklart blir det klick och belöning efteråt!

Eller så har det blivit att jag lärt in det omedvetet? hur man nu gör det...aja...det är bra att han gör det iallaf!


Vi har fortsatt träna lite på att Milo ska sätta sig ner såfort jag stannar. Det har gått jättebra, och han sätter sig blicksnabbt.


Väl hemma väntade jag utanför affären med båda hundarna när mamma var inne och handlade. Då hände en lite rolig grej. Leo började bjuda på beteenden, och självklart passade jag på att belöna. Han körde lite backa och snurra runt :) Såg kul ut, och folk stannade för att titta. Samtigt så började såklart Milo också bjuda på beteenden, han ville ju inte vara sämre han. Där fick vi backa och ligg :) Haha, och jag kunde inte låta bli att belöna även honom. Sötnosar!


Promenaden avslutades sedan med en framspringandes lös border terrier! Både Milo och Leo blev överraskade och dem röt till riktigt ordentligt åt den lilla hunden. Då fick allt hussen fart i baken och sprang och hämtade upp sin hund, innan dess stod han bara och såg på.

Jag försöker att inte låta mig påverkas av detta, det får inte förstöra min underbara dag! Men man kan helt enkelt inte låta bli att bli arg!!

Av Sara - 8 maj 2008 11:45

 


Idag vaknade vi av ett strålande fint väder, vilket fick mig på ett väldigt gott humör. Så vi steg upp rätt tidigt och gick en långis på 1,5 timmar.

Lite i skogen och lite vid havet. Mysigt var det, och vaaarmt!!

Äntligen har sommaren kommit, för så känns det, även om det snarare är vår.


Här har ni föresten bild på Milos nya, fina halsband + några till bilder:



Leo snyggingen:



Och några fina bilder på fina Milo 1,2 år gammal:


Njuter av solen 


Spanar in en hund lite längre bort:


Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards