Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Ny hemsida som arbetar mot rasförbud

Av Sara - 7 augusti 2010 12:49

Äntligen har en ny sida startat upp, där man arbetar för att informera allmänheten om allt som rör sig kring rasförbudsfrågan, och samtidigt motverka att det händer i Sverige.


Oavsett om du är för eller emot, borde du kolla in sidan. Den är fortf under uppbyggnad, men det kommer komma så mycket intressant läsning. Och även om informationen kanske inte ändras just din åsikt, så anser jag att man bör lyssna på båda sidor, innan man skapar sig en uppfattning.


http://www.nejtillrasförbud.se/



 
 
Emelie

Emelie

7 augusti 2010 13:14

Hoppas verkligen inte att det blir rasförbud :( Jag själv har en stafforblandning som är en utav de snällaste hundarna på jorden (Enligt mig) Hon har en egen barn fanclub ute på min gård som brukar komma och busa med henne och hon blir aldrig arg... Dom får hålla på hur mycket dom vill för henne :D så jag tycker snarare att dom borde förbjuda chihuahuor i sådana fall eftersom att de är väldigt aggresiva
...

http://emeliesbloog.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

7 augusti 2010 13:28

Underbar blogg. Hit återkommer jag fler ggr. Bra att du informerade om sidan mot rasförbud också.

Jag är EMOT rasförbud. Hellre hundägarkort för alla hundägare som man måste visa upp vid kontroller. Precis som med körkort tex.

Mvh
Anki.

http://ankifl.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

7 augusti 2010 22:07

Dem borde förstå att det inte beror på raserna som dem säger sig vilja förbjuda utan om dem som fostrar hundarna. Hund-"körkort" är vad som eg borde införas och inte bara på vissa raser utan alla :0). Jag är själv uppvuxen med Dobermann, Rotweiler och har haft Weimaraner.. Och som skrivet i en annan kommentar ovan så är oftast småhundarna "elakast", men då skrattar folk runtom och tycker att dem är för gulliga, men när en större hund uppför sig lika dant så är den farlig.. Vilk otrligt skev syn många människor har.

Jag kommer självklart kolla in den nya sidan om rasförbud.

Mvh
Terese

http://mittlivmedfoto.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards