Direktlänk till inlägg 9 november 2009

frågeformulär - Hundcafé

Av Sara - 9 november 2009 18:50

Hej alla!


Jag och en vän jobbar på att öppna upp ett hundcafé i Göteborg, därför skulle vi uppskatta om ni som har tid och lust, svarar på frågorna nedan.


1). Hur ofta går du på café?


2). Hur mycket brukar du fika för?


3). Vad brukar du köpa när du går på café?


4). Skulle du vilja ha med dig din hund när du går på café?


Om ja, varför?


Om nej, varför inte?


5). Vad har du för egna förväntningar på ett hundcafé?


6). Beskriv dina positiva och negativa erfarenheter av hundcafé


7). Skulle du köpa bakelser som är gjorda för hundar om du går på ett hundcafé?


8). Om du bor i Göteborg, vart skulle du vilja att cafét låg någonstans?


Tack för att ni tog er tid!


/Sara & Rebecka

 
 
Lin

Lin

9 november 2009 20:56

1. Nån gång i veckan
2. Beror på om det finns minre maträtter eller ej. Om inte kanske man fikar för 50-60 kr. Finns det smårätter blir det mer.
3. Budapestbakelse, smörgås, glass
4. Absolut, skulle gärna vilja ha med mig hund!
5. Lugnt, sansat, mysigt, gott om plats för de fyrbenta att kunna ligga bredvid.
6.Inga negativa erfarenheter.
7. Absolut
8. Majorna eller Haga även om jag inte bor i GBG

http://www.dogsandroses.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

10 november 2009 17:26

1. Någon - några gånger i månaden.
2. Blir ofta dyrt, kanske runt 100 kr.
3. Fralla med röra och stora muffins, varm choklad, paj, te.
4. Absolut! Därför att det vore roligt att träffa annat hundfolk på ett nytt sätt.
5. Att det ska vara "hundvänligt: inga låga bord, gott om plats, kanske utrymme att binda upp sin hund. Gärna "pyntat" med saker som accosierar till hund på olika plan (fotografier, tavlor, hundprylar som man kan köpa etc.
6. Inga erfarenheter alls.
7. Ja, om jag visste precis vad som fanns i dem.
8. Lättillgängligt, men ändå inte i största centrum. Hellre ett mindre ställe i utkanten av stan och skyltar med vägbeskrivning (reklam) än ett flashigt ställe på Avenyn.

http://www.schaferanna.hundbenet.se

 
Ingen bild

a-m

13 november 2009 14:35

1. ofta på sommaren - inte så ofta på vintern eftersom hunden inte får följa med
2 ca 50-100 kr, ibland bara en kaffe
3 delikatoboll. är allergisk mot mycket
4 skulle vara kanooon med ett hundfik i gbg. Jag har verkligen saknat ett
5 mysigt, gärna med vissa mer avskilda platser för mindre sociala hundar
6 bara positiva
7 tja, om det var hembakt med bra ingredienser
8 hyfsat centralt. gärna nära tex slottsskogen/ botaniska/ delsjön så man kan kombinera med lite promenixande

 
Hanna

Hanna

15 november 2009 01:12

1). Ungefär en gång i veckan.


2). 100:-/ gång


3). Någon typ av kaffe (chai/caffe-latte) och en macka/muffins


4). Absolut! Jag har med henne alla gånger det går, det vill säga när uteserveringarna är öppna. Anledningen till det är att jag vill kunna göra så mycket som möjligt tillsammans med min hund. Plus att det är bra miljöträning.



5). Gott om plats, god mat/dryck, möjlighet att köpa något gott till hunden =)

6). Har aldrig besökt ett hundcafé så kan inte svara på det.


7). Ja,lätt =)


8). Bor i Halmstad!

http://www.minzelda.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards