Alla inlägg den 12 november 2009

Av Sara - 12 november 2009 19:57

Idag tog vi oss till änggården ingen och forsatte våran lydnadsträning.


"superligg" har vi tränat på både igår och idag, och nu kan jag stå framför Milo medan han erbjuder beteendet. Snart tänkte jag lägga till ett kommando på det och hoppas också att han ska börja erbjuda det självmant i samband med tex platsliggningen. Vi får se!


Ingångarna blir bättre, men det är nöta, nöta, nöta fortf. som gäller.


Jag blev så glad idag då vi kom och gick in i träningsrummet på ovanvåningen på hunddagiset. Madde skickade upp Elsa också medan hon hämtade valpen och träningssakerna, och jag började träna lite med Milo.

Elsa satt i samma rum och kikade på oss, och Milo gav henne några blickar men visade inga tendenser på att vara mer intresserad än så. Han ville hellre jobba :)

Han utvecklas mer och mer för varje träningstillfälle, och trotts stora störningar som elsa och doris är, så rullar det på som ingenting.


När jag sedan ser madde med lilla Doris börjar jag fakiskt längta efter att få sätta igång och träna och forma en liten valpis igen. Det kommer bara bli såååå kul!


Fram tills tisdag blir det mer "superliggsträning" och även nöta ingångar och lägganden.


Vi har idag också bokat biljetter till Sthlm, där jag och Milo ska fira våran nyår tillsammans med Micha och Benji!


Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards