Alla inlägg den 10 november 2009

Av Sara - 10 november 2009 20:27

Idag åkte vi till änggårdens hunddagis igen och tränade lite lydnad tillsammans med Madde, Elsa & Doris.


Jag och Milo koncentrerade oss på snabba lägganden, fila på ingågarna och stadga i "sitt kvar" och "ligg kvar".

Vi klämde inte lite apportering också, samt plattsligning tillsammans med Elsa.

Lydnad är bara såååå kul! :)


Läxan tills nästa vecka är att shejpa färdigt beteendet "superligg". Haha...Maddes Elsa gör nämligen detta - vilket innebär att hunden ligger ner med huvudet/hakan i backen. Det ser så otroligt proffsigt och häftigt ut tex i plattsliggningen, så jag tänkte att Milo också skulle få lära sig detta.


Jag har  lyckats shejpa fram "hakan i backen" redan, han vet vad som förväntas av honom. Men det behövs mer träning. Så jag ger veckan på mig att få fram ett säkert beteende!


På torsdag åker vi till änggården igen och fortsätter träna. Det ser vi fram emot!!


Den största utveckligen hos Milo sedan vi började träna tillsammans med Madde och hennes hundar är att han inte längre är speciellt intresserad av andra hundar i träningssammanhang.

Jag trodde faktiskt aldrig att den dagen skulle komma då jag kunde ha Milo lös tillsammans eller i närheten av andra hundar och att han ändå har full fokus på mig hela tiden.

Men jag säger då det, den dagen HAR kommit, och jag är bara såååå glad över det!

För mig är det ett stort hinder vi har tagit oss över, och jag känner mig BRA :)




Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards