Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Sara - 1 augusti 2007 18:57

Idag har varit en lugn dag för oss alla. Jag och Leo tränade lite ingångar, backande och apportering. Dock känner jag att vi har tappat en hel del av våran träning sedan Milo kom in i våra liv, vilket egentligen inte är så konstigt. Tiden har inte riktigt räckt till att träna båda när Milo är en sådan krävande och energifull valp. Utan min mamma hade jag aldrig klarat det! Hon tar med Leo på lågturer i skogen nästan varje dag, och det är jag bara sååå tacksam för. Men såfort Milo kan vara själv i buren någon timme eller två så tänker jag komma igång med min och Leos träning också!


Jag och Milo gick till den stora fotbollsplanen idag och vi tränade lite ingångar, backa, kontakt och följsamhet. Det gick jättebra även med störningar såsom människor som gick förbi :)


Sedan har vi också fortsatt med burträningen och idag har vi gjort stora framsteg! Första ensamheten blev 10 minuter och andra gången i hela 16 minuter! Jag är jättenöjd med dessa framsteg men kommer endå att fortsätta gå sakta frammåt. Vårat mål för denna veckan är 20 minuter + att han ska kunna ligga tyst i buren medan jag är inne och duschar. Håll nu tummarna för att det går vägen! :)


Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards